سخنی با نامزدهای شورای اسلامی شهر

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 22 خرداد 1392

در جامعه اسلامی باید همه افراد ارزش پرهیز از اسراف را در رفتار‌های خود نهادینه كنند. در این میان نقش كسانی كه مدیران جامعه اسلامی هستند یا قرار است به عنوان مدیر انتخاب شوند، بسیار مهم‌تر است زیرا آنها الگو‌های مردم برای اتخاذ رویكردهای رفتاری‌اند. اثرات مخرب اسراف تنها نمی‌تواند به یك بخش خاص وارد آید و به مرور زمان تمام اجزا و بخش‌های اجتماع را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. پس باید یك نامزد حضور در انتخابات شورا‌ها بداند كه از فرصت‌ها، وقت و زمان و امكانات كه شامل امكانات و وقت مردم هم می‌شود به بهترین نحو ممكن استفاده كند.
این روزها با نزدیک شدن روز انتخابات شورای اسلامی شهرها و ریاست جمهوری هیجانات تبلیغاتی بیشتر از گذشته شده است.
در این بین با افزایش تبلیغات و هیجانات ناشی از آن شاهد افزایش روزافزون استفاده از بنرها، تراکتها، بروشورها و کارتهای تبلیغاتی کاندیداها در اندازه های مختلف هستیم.
اما آنچه که در این میان بیش از پیش خودنمایی می کند عدم توجه نامزدهای محترم به بحث جلوگیری از اسراف و در کنار آن حفظ پاکیزگی سیمای شهر است.
شورای شهر نهادی اجتماعی و مدنی است که طبق موارد قانونی وظایف بسیاری بر عهده دارد. کسی که خود را برای حضور در این مسند اجتماعی کاندیدا می کند باید نسبت به این قوانین اشرافیت داشته باشد.
شورای شهر به عنوان یک نهاد وضع مقررات و مصوبات شهری در حوزه های مختلف در ابتدا باید خود را ملزم به اجرای آن کند.
شهروندان، دلسوزان و صاحبنظران از کاندیداهای شورای شهر توقع دارند تا در همین ابتدای کار این افراد نسبت به برخی مسائل توجه بیشتری داشته باشند.
نامزد شورای شهر نباید به حامیان و طرفداران خود اجازه دهد که به هر قیمتی و در هر نقطه از شهر پوسترهای تبلیغاتی را نصب کنند.
چسباندن پوستر بر روی برخی از تاسیسات برق، گاز، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، دیوار ادارات و منازل، درب خانه ها،درختان و…در مجموع بر سیمای شهری که قرار است شما عضوی از شورای شهر آن باشید با کدام توجیه انجام می گیرد؟
آیا این شیوه تبلیغاتی حتی به قیمت به دست آوردن آرای سرگردان، می تواند شیوه ای درست و شایسته ای باشد؟
قصد قلم رانی در خصوص اسراف و هزینه های گزافی که در این راه انجام می گیرد و میزان اقبال مردم به این شیوه از تبلیغات کاغذی ندارم اما لحظه ای با خود اندیشیده ایم که برای حفظ محیط زیست، جلوگیری از قطع درختان و پاکیزگی محیط زیست می توانستید به شیوه های نوین تبلیغاتی روی بیاورید؟
این روزها بافق نیز همچون سایر شهرها با این چالش و از بین رفتن سیمای شهر روبروست، سیمای شهر که هزینه پاکسازی آن از جیب همین مردم هزینه می شود، را نباید به راحتی نابود و نازیبا ساخت.
از نامزدهای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهربافق به عنوان یک علاقه مند تقاضا دارم تا ضمن اینکه نسبت به جلوگیری از این اقدام هواداران خود و تلاش در جهت حفظ سیمای شهراقدام می کنند، پس از برگزاری انتخابات چه منتخب مردم قرار گرفتند و چه نه، به همراه حامیان و اعضای ستاد تبلیغاتی خود، به پاکسازی شهر و جمع آوری پوسترها و تراکت ها همت گمارند.

دهقان


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page