مهمترین درسی که از حضرت ابوالفضل ع می​توان گرفت

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 23 خرداد 1392
ابوالفضل(ع)

پدر حضرت :​ امام علی ع

مادر حضرت  : ام البنین ( البته نام ایشان فاطمه وحیدیه کلابیه  بود ، ولی به دلیل منزلت و مقام حضرت فاطمه زهرا س همسر حضرت علی ع ، نام خود را ام البنین یعنی مادر چند پسر گذاشت.

در اوصاف حضرت عباس ع بسیار آمده است ،اطاعت از امام زمان خود ، رشیده و بازوهای قوی و سینه ای پهن و چهره​ای زیبا ، محبت عطوفت با مردم ، شجاعت ، عالم و عارف بودن حضرت ، معرفت و اخلاق نیکو ، و … که همه به حقیقت است.

همراهی و اطاعت از امام زمان خود فقط در کربلا نبود ، ایشان در طول زندگی و همراهی با حضرت اباعبدالله الحسین مطیع ایشان بود ، مهارت​های رزمی و جنگی را شخصا پدر ایشان حضرت امیرالمؤمنین علی ع به ایشان آموزش داده بودند ، به نحوی که در سن 14 سالگی پهلوانی شجاع و با مهارت رزمی زیاد و بزرگی اندام از سن ایشان بیشتر جلوه داشت .

در بیان اولاد حضرت ابوالفضل ع ، نسل آن حضرت و اعقاب آن جناب از فرزند برومندش عبیدالله بن عباس ع است و جناب حسن پنج پسر او و دو نسل حضرت ابی الفضل ع از آنها بسیار شد.

به دلیل ممانعت دسترسی به آب توسط دشمنان ، بعلاوه گرمای  کربلا و در نتیجه عطش زیاد اباعبدالله و خانواده و یارانش ، امام حسین ع به حضرت عباس ع امر فرمودند روانه فرات شو ،مشکی از آب بیاور ، نزدیک​ترین مسیر عبور حضرت برای رسیدن به فرات گذشتن از نخلستان بود ، در نتیجه دشمن میتوانست به دلیل وجود نخلستان کمین بزند ، زیرا کسی را جرات رویایی با حضرت عباس ع نبود ، حضرت روانه فرات شد در راه تعداد زیادی از دشمنان را به هلاکت رسانید ، وارد فرات و مشک را پر از آب ، حتی خودش آب ننوشید ، اباعبدالله تشنه باشد و عباس آب بنوشد ، بچه​ها عطش آب داشته عباس آب بنوشد ، دور از معرفت عباس ع است ، موقع برگشت دشمن کمین زده و دست راست حضرت را قطع  ، حضرت مشک را بر دست چپ ، شمشیر را بر دست چپ ، از مشک محافظت ، دست چپ ایشان را قطع ، مشک را بر دهان گرفت ، تیر به چشم او زدند ، و عاقبت تیر به مشک آب و عمود آهنین بر سر حضرت و لحظه​ای بعد حضور امام حسین ع بر بالین ابوالفضل ع ، لحظات آخر وداع و شهادت حضرت ابوالفضل ع . (موقع شهادت حضرت حدود 34 سال داشتند).

درسهایی که از حضرت ابوالفضل ع می​توان گرفت زیاد است از جمله : جدا نشدن او از ولایت ، اطاعت مطلق از امام زمان خود و …


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page