شترداران بافقی ساماندهی می‌شوند

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 28 خرداد 1392
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق:
شترداران بافقی ساماندهی می‌شوند
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق از ساماندهی شترداران این شهرستان به منظور جلوگیری از چرای بدون مجوز شترها در مراتع بافق خبر داد.
محمد خسروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با متخلفانی که در مراتع این شهرستان اقدام به چرای شتر بدون اخذ مجوز از سوی اداره منابع طبیعی می‌کنند، برخورد قانونی خواهد شد.
وی اضافه کرد: مراتع شهرستان بافق با وسعت بیش از 245 هزار هکتار مورد استفاده مرتعداران برای چرای گوسفندان است.
خسروانی با بیان اینکه برای رفاه مرتعداران، کارت پروانه چرا صادر می‌شود، اضافه کرد: مرتعداران شهرستان بافق با تمدید هر ساله کارت پروانه چرا، می‌توانند از مراتع این شهرستان به صورت تابستانه و زمستانه استفاده کنند.
وی تصریح کرد: نیروهای گشتی این اداره به صورت شبانه‌روزی از عرصه‌های طبیعی و ملی محافظت می‌کنند و در صورت مشاهده دامداری که از این اداره مجوز دریافت نکرده برخورد قانونی می‌کنند.
خسروانی در مورد چرای شتر در عرصه‌های مرتعی این شهرستان اظهار کرد: با چرای غیرمجاز شتر در مراتع اطراف مسیر بافق، آسیب زیادی به پوشش گیاهی مرتعی وارد شده و پدیده بیابان‌زایی تشدید می‌شود؛ به همین دلیل تاکنون مجوزی برای چرای شتر در مراتع شهرستان بافق صادر نشده است و در صورت مشاهده چرای شتر در عرصه‌های مرتعی، تخلف محسوب شده و با دامدار طبق مقررات رفتار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت از عرصه‌های مرتعی و رفاه حال مرتعداران با همکاری شترداران شهرستان بافق، مقرر شده است محدوده‌ای از عرصه‌های طبیعی و ملی این شهرستان برای استفاده شتر مشخص شود و مشکلات شترداران برطرف گردد.
مرتع زمینی است اعم از کوه یا دشت که گیاهان در آن به صورت خودرو رشد کرده و قابل تعلیف برای دام است.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page