حريم مهرباني در بافق سايه گسترد/ كتابخواني؛ سهم بافق از هفته فرهنگ رضوي شد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 19 تیر 1392
بافق – خبرگزاري مهر: هفته فرهنگ رضوي، از چند روز پيش در استان يزد آغاز شده و افتتاحيه آن با موضوع شعر و نمايش در ابركوه برگزار شد و حال با عنوان حريم مهرباني، با موضوع كتابخواني در بافق ادامه يافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، صدای زنگ تلفنم به صدا درآمد و مرا به مراسمی برای تهیه خبر دعوت کرد، موضوع را پیگیری کردم و به محل برگزاری مراسم رفتم، پارچه نوشته ای که در محل نصب کرده بودند چشم مرا خیره کرد، چشمانم بیشتر با کلمات فرهنگ رضوی و حریم مهربانی  و کتاب بازی می کرد، فهمیدم موضوع مربوط به امام رضا (ع) و کتاب خوانی است و خوشحال از اینکه گرچه از مشهد دوریم ولی حس و حال ضریحش همه جا هست.

آری حریم مهربانی سرزميني كه آقا ! «مشهد» تو شد، سوگند به خاكي كه چون پذيراي تو گشت، «ارض اقدس» شد منزلگاه بهشتيان. سوگند به سرزمين خورشيد، به آن هنگام كه در آن درخشيد و سوگند به حریم مهربانی ….

و كتاب؛ تو عجب حرمتي داري همه راه كمال را از تو آموخته اند راستي چه رمزي است كه معجزه پيامبر هم كتاب است.

حریم مهربانی عنوان مراسمی بود که با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، معاون فرماندار بافق و جمعی از مسئولان این شهرستان در آن از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی فرهنگ رضوی تجلیل شد.

يك برنامه؛ سهم هر شهرستان استان در هفته رضوي

محمدرضا ورشویی، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر در بافق با بیان اینکه برای نخستین بار است که هفته فرهنگ رضوی در استان یزد برگ‍زار می شود، اظهار داشت: در راستای این هفته در هر شهرستان یک برنامه اجرا شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری هفته فرهنگ رضوی در یزد افزود: توسعه و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ غنی رضوی در سطح استان و آشنایی بیشتر با این فرهنگ از سوی مردم مهمترین هدف برگزاری مسابقات فرهنگ رضوی است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد همچنین با بیان اینکه در شهرستان بافق مسابقه کتابخوانی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این مسابقه در بافق برگزار شد که  با استقبال بی نظیر بافقی ها روبرو شد.

ورشویی با تقدیر از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق بیان داشت: اقدامات انجام شده از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق در زمینه برگزاری این مسابقه از جمله چاپ بروشور و ارسال به سراسر استان، قابل تقدیر است.

توجه بافقي ها به فرهنگ مطالعه

وی شرکت کودکان و نوجوانان را در این مسابقه نشان از توجه بافقی‌ها به فرهنگ مطالعه و یک اتفاق مبارک دانست و تصریح کرد: سرمایه گذاری برای نسل نوجوان و نوپای انقلاب تضمین آینده‌ای روشن و پویا برای این نظام است چرا که این نوجوانان آینده‌ساز کشور هستند.

معاون فرماندار بافق نیز در این نشست با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری مسابقه کتابخوانی فرهنگ رضوی در بافق گفت: اگر لطف و عنایت حضرت امام رضا (ع) نبود، بی‌شک حضور در این مراسم نیز شامل حال کسی نمی شد.

علی اصغر رنجبر با بیان اینکه افتخار ایرانیان به وجود مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است، خاطرنشان کرد: شهروندان بافقی ارادت خاصی به آن حضرت دارند و برگزاری این مسابقه و استقبال از آن بیانگر این موضوع است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری مسابقه فرهنگ رضوی در بافق گفت: بیش از 700 نفر در مسابقه کتابخوانی فرهنگ رضوی در بافق شرکت کرده‌اند.

عذرا کریمی بیان داشت: از این تعداد بالغ بر 500 نفر پرسش نامه های این مسابقه را به طور صحیح پر کرده اند  که از این تعداد هشت نقر به نیت امام هشتم(ع) به قید قرعه برگزیده و در این مراسم تجلیل شدند.

معرفي نفرات برتر كتابخواني در بافق

وی اظهار امیدواری کرد: در سالهای آینده این مسابقه به طور گسترده و میدانی در سطح شهرستان با شکوه خاصی برگزار شود.

در اين مراسم اسامی از عليرضا كارگران، معصومه اميرزاده، عبدالرضا عسكر، احمد فخارزاده، فريبا حسيني پور، محمدمهدي زينلي، اميرحسين روحاني و فاطمه رضا پور فضل آباد ذیل به عنوان برندگان مسابقه کتابخوانی فرهنگ رضوی با اهداي لوح سپاس تجلیل شد.

جشنواره فرهنگ رضوی  از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۰تیرماه، در استان یزد در حال برگزاری است که ادامه جشنواره در بهاباد با عنوان سرود و قصه گویی و شعر در تفت و اختتامیه آن با موضوع نقاشی رضوی در صدوق برگزار می شود.

——————

گزارش و عكس: محمدعلي عبداللهي


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page