تشکیل حلقه های صالحین پایگاه نبی اکرم (ص) ویژه حلقه شهیدان علی مهدیزاده، جواد حیدری پور و ماشاء ا… رنجبر

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 22 تیر 1392

basijicioc_27097

 با حضور حجت الاسلام ملکوتی نیا، حلقه های صالحین مذکور در محل دفتر ستاد یادواره شهدای شرکت برگزار شد .

در این جلسه حجت الاسلام ملکوتی نیا ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با روایتی از رسول گرامی اسلام، به هفت ویژگی و فضیلت در باب اهمیت روزه و روزه داری در این ماه اشاره کرد.

وی در این باره گفت:

: بیشترین رحمت خداوند در ماه مبارک رمضان بر فرد روزه دار نازل می شود و آن چیزی که از حرام بر بدن او روئیده شده است، ذوب شده و از بین می رود. همچنین تمامی گناهان او محو شده و سکرات مرگ بر وی آسان می گردد.

وی حسابرسی آسان و بدون تحمل سختی در روز قیامت ، ایمن از عذاب الهی و اطعام بوسیله طعام طیب بهشتی را از دیگر فضیلت های ماه رمضان و فرد روزه دار دانست.

ملکوتی نیا در ادامه مطالب خود به تحولات اخیر مصر اشاره کرد و افزود: برکناری محمد مرسی در ارتباط با دو عامل درونی و بیرونی بود. عامل درونی، از زمانی که مرسی بر صندلی قدرت نشست، بیداری اسلامی توسط ملت مصر کلید خورد و آنهایی که او را بر منصب قدرت نشاندند نیتشان خیر بود. اما مرسی پس از مدت کوتاهی، آن هدف هایی را که برای او قیام شده بود و همچنین توقعات اسلام گرایانه را نادیده گرفت. همچنین موضع گیری بر علیه بشار اسد نمود و خواستار برکناری وی شد. از طرف دیگر عامل بیرونی، دشمن بود که روی این موضوع سرمایه گذاری کرده بود تا بشار اسد را از بین ببرد تا راه برای اسرائیل باز شود و حمایتهایی که از جانب سوریه به حماس و حزب ا… لبنان می شد، این واسطه را حذف کند.

همچنین مرسی در حق شیعه ها ظلم نمود و کشتارهای زیادی در این میان رخ داد. همه این موارد باعث شد تا در داخل کشور مصر اختلافات و دشمنی هایی بر علیه مرسی بوجود آید.

حجت الاسلام ملکوتی نیا تأکید نمود: آن 70 درصدی که در ابتدای رفراندوم به آقای مرسی رأی دادند، در حقیقت به اسلام و اجرای احکام اسلامی رأی دادند که متاسفانه ایشان رعایت نکرد. وی همچنین بیان نمود: پیش بینی می شود اگر در آینده، انتخابات در مصر انجام گیرد، آن درصد آمار رأیی که مرسی در دوره قبل آورد، تکرار نخواهد شد.

وی در مورد آینده کشور مصر افزود : تحلیل روشنی نیست اما برخی از جوامع غربی بر این نظرند که جنگ داخلی در مصر رخ می دهد و برخی بر این باورند که اسلام گرایی بار دگر در مصر شکل گرفته و قوت می گیرد.

وبسایت اطلاع رسانی پایگاه نبی اکرم(ص)


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page