توسعه وزنه‌برداري يزد نيازمند جوان‌گرايي است

دسته: اخبار ایران , ورزشی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 10 مرداد 1392

رييس هيات وزنه‌برداري استان يزد اظهار كرد: براي توسعه ورزش وزنه‌برداري در اين استان نياز به استعداديابي و توجه به رده‌هاي سني پايه و جوان‌گرايي است. 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، “عباس ناصر ترك” گفت: براي توسعه و عموميت يافتن اين رشته ورزشي لازم است كه اين ورزش را به دل شهر كشاند و در زمينه جذب ورزشكاران جوان و نونهالان تلاش كرد.

وي افزود: يكي از مهم‌ترين و اساسي‌ترين برنامه‌هاي هيات نيز توجه به رده‌هاي پايه است و در اين زمينه با آموزش و پرورش جلساتي را برگزار كرده و همكاري خوبي داريم و در اين راستا در طرح استعداديابي از دانش‌آموزان، تعدادي از علاقمندان و مستعدان اين رشته ورزشي را جذب كرديم.

اين مسئول بر حفظ شآن و منزلت پيشكسوتان تاكيد و تصريح كرد: براي پيشرفت رشته وزنه‌برداري در استان يزد  نياز است كه از حضور و تجربه پيشكسوتان اين رشته ورزش بهره‌ گرفت.

وي وجود و حضور فيزيكي پيشكوستان ورزشي را موجب دلگرمي ورزشكاران جوان‌تر و در نتيجه پيشرفت هر رشته ورزشي دانست.

ناصر ترك بيان كرد: برای رشته وزنه‌برداری نیاز به امکانات خاصی است که نمی‌توان این رشته ورزشی را در سالن چند منظوره دنبال کرد و با توجه به اين كه در استان يزد علاقمندان زیادی در رشته وزنه‌برداری وجود دارد، باید با ایجاد امکانات لازم این استعدادها را در مسیر صحیح‌ آن سوق دهیم.

رييس هيات وزنه‌برداري استان با اشاره به رشد چشمگير وزنه‌برداران استان در مسابقات قهرماني كشور، خاطرنشان كرد: سال گذشته وزنه‌برداران استان رتبه خود را از 30 به 13 كشور ارتقاء دادند و اميدوارم با برنامه‌هايي كه در آينده نزديك در دستور كار اين هيات قرار مي‌گيرد، بتوانيم وزنه‌برداري استان يزد را به جايگاه واقعي خود در سطح كشور نزديك كنيم.

ناصرترك همچنين از جذب اسپانسر براي حمايت مالي از تيم‌هاي وزنه‌برداري استان خبر داد.

وي برگزاري دوره‌هاي آموزشي را از ديگر راه‌هاي پيشرفت اين رشته ورزشي عنوان كرد و گفت: تشكيل كلاس‌هاي مربيگري و داوري در سطح گسترده يكي ديگر از اقداماتي است كه مي‌تواند در زمينه توسعه ورزش وزنه‌برداري موثر باشد لذا آموزش را به طور جد دنبال خواهيم كرد.

اين مسئول در پايان خواستار حمايت همه جانبه مسئولان استان از اين رشته ورزشي در استان شد و بر وفاق و همدلي بين ورزشكاران‌، مسئولين هيات و پيشكسوتان وزنه‌برداري تاكيد كرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page