فرمانداربافق: تشکیل شورای عالی مشورتی از گرایش های مختلف/مصوب نمودن تقویم فرهنگی شهرستان

دسته: اقتصادی , عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 25 مرداد 1392

فرمانداربافق در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران بافق خبر داد: تشکیل شورای عالی مشورتی با حضور 20 نفر از گرایش های مختلف/مصوب نمودن تقویم فرهنگی شهرستان برای نخستین بار در استان

MTB_0416

مهدی دهقان خاوری، در خصوص پیشنهاد و برنامه اش برای ایجاد ارتباط با مرکز استان و معرفی گزینه ها و همچنین مسایل کلان بافق، گفت: تشکیل شورای عالی مشورتی با حضور 20 نفر از گرایش های مختلف و با محوریت امام جمعه بافق تشکیل و فارغ از گرایش های سیاسی و سلایق در خصوص مسایل کلان و با اهمیت بافق بحث، صحبت و تدبیر کنند.

فرمانداربافق با بیان این مطلب که وقتی نهادهای امنیتی مدیری را تایید نمودند یعنی خط قرمزها را رعایت کرده است، تصریح کرد: اگر یک مدیر بومی را تخریب کنیم قرار نیست دیگر در این بخش از یک بافقی استفاده کنند.

وی از ایجاد چارت سازمانی در فرمانداری بافق خبر داد  و عنوان داشت: حسینی بخشدار مرکزی را با حفظ سمت به عنوان مسئول کمیته فنی مهندسی با توجه به تخصصی که دارد در کنار 2 مهندس عمران و یک پزشک برای کمیته فنی مهندسی منصوب نمودیم.

مهدی خاوری، مثلث 3 ضلعی پیشرفت شهرستان که راس آن امام جمعه و دوضلع دیگر فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت و بدلیل تک قطبی بودن شهرستان، سنگ آهن مرکزیست برشمرد و تصریح کرد: این مثلث به محوریت حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه بافق تشکیل و تاکنون برخی مواقع انتقادها و تذکرهایی  از سوی ایشان داده شده است.

فرمانداربافق تصریح کرد: از ابتدای حضورم در بافق عده معدود و انگشت شماری سعی و علاقه داشتند بنده را مقابل عسکری مدیرعامل سنگ آهن قرار دهند ولیکن وقتی  تحقیق و بررسی نمودم، مشاهده کردم واقعا کار شده بطور مثال؛ کسب مجوز گندله انجام و برای مناقصه اقدام شده و یا در مجموعه آگلومراسیون 59 میلیارد هزینه گردیده و اکنون بیش از 115 میلیارد برآورد قیمت می شود.

خاوری با ابراز امیدواری از تداوم همکاری و تعامل با مجموعه سنگ آهن بافق اضافه کرد: هر روز تعامل با شرکت  سنگ آهن مرکزی 2 روز پیشرفت بافق را به دنبال دارد.

وی  با اشاره به انتقاد یکی از دوستان در زمینه کاهش مساعدت این مجموعه، یادآورشد: یک قلم از سوی این شرکت برای خرید دستگاه “سی تی اسکن” بیش از 2 میلیارد تومان با بخش درمان بافق در این زمینه مساعدت شده است.

فرمانداربافق در زمینه صنعت  با اشاره به وضعیت تک محصولی شهرستان، گفت : فرآوردهای  نسوز و رفع مشکل کارخانه کاشی بافق و کاشی آپادانا از جمله برنامه های در دستورکار است.

وی، به پیشنهاد و اعلام آمادگی  کارخانجات تعمیرات لوکوموتیو راه آهن بافق برای ایجاد شهرک صنعتی فن آوری های لوکوموتیو و قطعی شدن کارخانه اسیدفسفوریک فسفات بافق نیز اشاره ای داشت.

فرمانداربافق در خصوص طرح های روستایی شهرستان با اشاره به فعالیت و توانمندی های حسینی بخشدارمرکزی بافق، بیان داشت: روستا ها الان انسجام خوبی پیدا کردند و آماده اجرای طرح و برنامه  هستند و  اکنون 26 روستای دارای شورای اسلامی اند که با صحبت هایی که با یزد داشتیم بدنبال مزیت های نسبی کشاورزی و صنعتی روستاهای شهرستان برای پر رنگ تر نمودن و برنامه ریزی در آینده  هستیم .

این مقام مسئول، در حوزه کشاورزی با اشاره به مشکل آب در شهرستان، گفت: در بحث کشاورزی صرفه جویی و بهره از روش های کاهش مصرف مانند روش قطره ای و فن آوری های جدید  را در برنامه داریم و حتی  برای بهره از پساب شیلات نیز برنامه داریم.

دهقان خاوری، در بخش برنامه های فرهنگی شهرستان با اشاره به نشست و صحبت هایی که با امام جمعه شهرستان داشتیم، خاطرنشان کرد: بدنبال مصوب نمودن تقویم فرهنگی شهرستان برای نخستین بار در استان هستیم تا با هماهنگی  با مدیرعامل سنگ آهن برای سلایق مختلف برنامه ریزی کنیم.

وی، رفع مشکل پاتوق ها را در گروی ایجاد برنامه ها و تفریحات  سالم دانست.

ساخت پیست موتورسواری شهرستان  برای تخلیه هیجان موتورسواران جوان

فرمانداربافق، از هماهنگی های لازم برای تسریع در ساخت پیست موتورسواری شهرستان برای ایجاد مکانی برای تخلیه هیجان موتورسواران جوان نیز سخن گفت و برنامه ریزی و هزینه و همراهی و فرهنگ سازی در این زمینه را ضروری دانست.

مهدی خاوری، با بیان این مطلب که باید برای سلایق مختلف احترام گذاشت و در چهارچوب های قانونی و اسلامی برنامه ریزی کرد، افزود: امسال در تقویم فرهنگی مان 3 مدل را طراحی کردیم برای حداقل 2 کنسرت پاپ و سنتی و دو مجلس قوی با حضور مداحان کشوری را  نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به جشن روز کارگر بافق از سوی سنگ آهن مرکزی،  و ضرورت توجه به روحیه  و نشاط و شادابی مردم شهرستان، افزود: باور نمی کردم مردم تا این حد از این جشن و برنامه های مشابه استقبال کنند.

فرمانداربافق امنیت شهرستان را در مقایسه با  استان نسبتا خوب ارزیابی کرد و گفت: در مسایل امنیتی 4 مورد که 2 مورد در بافق صورت گرفته که با تدابیر انجام شده اکنون خیلی از آن  مسئله گذشته و خوشبختانه شاهد اتفاق جدیدی نبودیم و موارد آهنشهر نیز با همکاری حراست این مجموعه رفع گردید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page