فرمانداربافق: پیگیر پرداخت مالیات ارزش افزوده شرکت ها در بافق هستیم

دسته: اقتصادی , عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 26 مرداد 1392

فرمانداربافق: لیست معادن و شرکت های فعال در شهرستان را برای پیگیری پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شان در بافق را گرفته ایم/خطای انسانی عامل حادثه فوت سیل سبزدشت بافق

مهدی دهقان خاوری، در خصوص علت فوت یکی از همشهریان در سیلاب اخیرمنطقه سبزدشت بافق ، با بیان این نکته که در برخی از قسمت های جاده که امکان ایجاد پل وجود ندارد از آبنما استفاده می گردد، گفت: این زوج علی رغم توقف 2 دستگاه خودروی دیگر قبل از آب نما، قصد عبور از محل آب نما و از میان جریان سیل را داشته اند که خودرو اسیر سیلاب شده و از مسیر خارج و نزدیک به 3 کیلومتر منحرف شده است.

فرمانداربافق ادامه داد: در این حادثه مرد نجات یافت ولیکن متاسفانه همسرش کشته و جسدش نزدیک به 10 کیلومتر پایین تر از محل حادثه پیدا شد.وی افزود: این حادثه ناشی از خطای انسانی بود است.

MTB_0418

این مقام مسئول، با بیان این مطلب که حوادث و خسارت های ناشی از سیل اخیر ناشی از مشکل زیرساخت های منطقه نبوده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که پیش بینی ها و زیرساخت ها مناسب نبود خسارت های وسیع تری را بویژه در روستای شیطور شاهد بودیم.

مهدی خاوری، در زمینه شاخص های عملکرد فرمانداری بافق، گفت: با آغاز تصدی فرمانداری بنده بر اساس لیست ارایه شده تعداد زیادی پروژه نیمه کار که بسیاری از طرح ها پیشرفت کمی داشت پیگیری نمودم و پیشرفت هایی حاصل شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از طرح و پروژه ها متعلق به فرمانداران قبلی بود که پیگیری شد، اضافه کرد: در مجموع گزارش عملکرد توسط روابط عمومی تهیه و تنظیم و در آینده ارایه می گردد.

مهدی دهقان خاوری در خصوص جذب و بکارگیری و استفاده از مدیران بومی، عنوان داشت: رئیس پیام نور و شبکه بهداشت بومی و همچنین معاون و بخشدارمرکزی بنده از نیروهای بافقی  انتخاب و جانشین دوستان غیربومی شدند، البته در برخی پست ها نیز مانند میراث فرهنگی بدلیل نبود نیروی مناسب بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: اگر گزینه های بومی مناسبی با یک پله تفاوت داشته باشیم از وجودشان استفاده می کنیم، و در غیر این صورت از گزینه های غیربومی قوی بهره می بریم.

فرمانداربافق در زمینه پیگیری بازگرداند معدن «دی 19» بافق و اقدامات انجام شده در این خصوص، خاطرنشان کرد: پیگیریها و رایزنی هایی با مساعدت برخی دوستان و بزرگواران انجام گردیده و گزارش مفصل آن در آینده نزدیک ارایه می گردد.

فرمانداربافق در خصوص دریافت مالیات ارزش افزوده؛ ذوب روی، معادن سنگ زینتی بیشه در و برخی دیگر معادن و شرکت های مختلف فعال در شهرستان بافق، با اشاره به دستور وزیر در این خصوص، عنوان داشت: لیست را گرفتیم و با شرکت هایی که در  بافق پرداخت نمی کنند  مذاکراتی را با مدیران آنها برای پرداخت در شهرستان داریم و در صورتی که نمی توانند دلایل ارایه دهند تا اقدام های لازم انجام گردد. وی افزود: درآینده نزدیک در زمینه مبلغ دریافت شده اطلاع رسانی می کنیم.

این مقام مسئول، استعداد و توانمندی مدیران بافقی را بسیار خوب دانست و افزود: همه باید برای پیشرفت نیروهای توانمند شهرستان  و ارتقای به مرکز استان وحدت داشته و حمایت نمایم تا از ثمراتش بهره مند شویم.

مهدی دهقان خاوری در زمینه بودجه فرهنگی شهرستان و انتقاداتی در خصوص برگزاری کنگره وحشی بافقی، خاطرنشان کرد: فرمانداری از محل 2 درصد تا کنون 55 میلیون تومان برای کنگره وحشی بافقی اختصاص داده است و مساعدت مناسبی نیز از سوی شرکت سنگ آهن بافق صورت گرفته است. وی، اجرای مطلوب تر کنگره و واگذاری بسیاری از کارها به بافق را از مزایای تعویق کنگره دانست.

فرمانداربافق در پاسخ سوالی در زمینه پیش بینی آینده سیاسی خود و همکاران فرمانداری بافق، گفت: فرماندار شخصیت سیاسی ست و بنده هم تابع تحولات جدید سیاسی کشور و استان هستم و در خصوص 3 بزرگوار بافقی نیز وابسته به خواست و نظر شماست.

خاوری در زمینه سهمیه بلیت قطار بافق، گفت: سهمیه بلیت بافق از قطارهای مسافری مشهد را پیگیری نمودم که سهمیه اختصاص یافته بر اساس معدل تابستان و زمستان تخصیص می یابد و این در همه استان وجود دارد، با این وجود قول دادند در صورت اضافه نمودن واگن افزایش سهمیه از معدل داده شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page