هزينه خط دوم انتقال آب به يزد؛ هر متر 2 ميليارد تومان

دسته: اخبار ایران , اقتصادی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 3 شهریور 1392

طرح تامين و انتقال آب بلند مدت، شرب، بهداشت و صنعت و معدن استان در نشستي با حضور نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و مقامات ارشد استان مورد بحث و تصميم‌گيري قرار گرفت.

16627t

به گزارش خبرگزاري دانمشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، “محمدرضا فلاح‌زاده” استاندار يزد در اين نشست با اشاره به اهميت و ضرورت انتقال آب به استان، گفت: طرح خط دوم با تصويب مقام معظم رهبري وارد فاز مطالعاتي و اجرايي شده است.

وي با تاكيد بر برنامه‌ريزي و توجه بيشتر به مراحل خط دوم انتقال آب، انتخاب مسيري مناسب و كارشناسي براي انتقال آب به استان را خواستار شد.

“محمد صالح جوكار” و “دخيل عباس زارع‌زاده” از نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به اين كه كمبود آب در استان تهديدي جدي به شمار مي‌رود، بر توزيع عادلانه آب به مردم مناطق مختلف استان تاكيد كردند.

گفتني است؛ همچنين در نشستي با حضور نماينده ولي فقيه در استان، طرح جامع تامين منابع آب پايدار استان يزد مورد بررسي قرار گرفت.

استاندار يزد نيز در همين رابطه از پروژه آماده‌سازي اراضي دو هزار هكتاري كوثر و خط دوم انتقال آب به استان بازديد كرد.

فلاح‌زاده در اين بازديدها تصريح كرد: با نظر كارشناسي در شوراي عالي شهرسازي كشور، 2 هزار هكتار زمين براي تامين بودجه خط دوم انتقال آب به استان  تصويب شده و زيرساخت هاي آن نيز مهيا شده است.

وي گفت: اراضي كوثر با كاربري گردشگري، فرهنگي و خدماتي در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.

فلاح زاده كاهش آلودگي و بهبودي دماي هواي شهر يزد را از محسنات اجراي اين طرح برشمرد و افزود: اجراي هر متر خط دوم انتقال آب به استان يزد، دو ميليارد تومان هزينه دارد و اجراي طرح كوثر در راستاي تامين بودجه خط دوم انتقال آب و خط انتقال آب خليج فارس به استان يزد مي‌باشد.

استاندار يزد در مورد واگذاري اراضي طرح كوثر خاطر نشان كرد: فاز اول به مساحت 127 هكتار و فاز دوم به مساحت بالغ بر 200 هكتار به فروش رسيده و يا در حال واگذاري است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page