دفاع زارعزاده از محرومیت‌های حوزه انتخابیه در صحن علنی مجلس

دسته: عمومی
۴ دیدگاه
دوشنبه - 4 شهریور 1392

به گزارش دفتر نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین  دخیل عباس زارع زاده در نشست علنی  (یکشنبه ۳ شهریور) مجلس شورای اسلامی‌در نطق میان دستور خود با گرامیداشت هفته دولت گفت: از خداوند متعال توفیق دولتمردان را در خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم شهیدپرور ایران اسلامی‌را خواستارم.
نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی‌افزود: آمریکای جنایتکار بار دیگر به دنبال بحران‌آفرینی در منطقه حساس خاورمیانه در آستانه پیروزی‌های دولت سوریه بر تروریست‌های تکفیری بوده، لذا به کشورهای اسلامی‌توصیه می‌کنم که با اتخاذ مواضع اصولی مانع اقدام نابخردانه‌ها گردند و مصالح کشور‌های منطقه به ویژه کشورهای اسلامی‌را در نظر بگیریند.

دخیل عباس-دخیل عباس زارعزاده

وی تصریح کرد: حضور یکپارچه مردم ولایتمدار ایران اسلامی‌و استان یزد به ویژه حوزه انتخابیه خود در انتخابات ۲۴ خردادماه سال جاری نشان از ارادت قلبی مردم به ولایت مطلقه فقیه و تبعیت مثال‌زدنی آنها از رهبری است.
زارع‌‌زاده اظهار کرد: از حضور هوشمندان و بابصیرت آحاد جامعه به ویژه مردم استان و حوزه انتخابیه خود تشکر می‌کنم.
این نماینده مردم در مجلس نهم عنوان کرد: استمرار عزت ملی و بین‌المللی کشور عزیزمان مرهون تبعیت آحاد جامعه اسلامی‌به ویژه دولتمردان از ولایت مطلقه فقیه است، لذا ضمن آرزوی سلامتی توام با اقتدار برای رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، انتظار می‌رود ملت و دولت در ادامه حماسی سیاسی زمینه تحقق حماسه اقتصادی که نیاز مبرم امروز جامعه ما است را عملیاتی نمایند.
وی با قدردانی از نمایندگان مجلس برای شکل‌گیری دولت یازدهم افزود: انتظار می‌رود رئیس‌جمهور در معرفی وزرای باقیمانده به خطوط قرمز و حساسیت‌های مجلس توجه ویژه را مبذول داشته باشد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت با عمل به گفتمان اعتدال موجبات تقویت امید ملی شدن و امورات را با تدبیر و وعده‌های داده شده به حد مطلوب اداره و گام‌های عملی برای رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصلی مردم به ویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی به سرعت بردارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید با مظاهر تهاجم فرهنگی به ویژه بدحجابی، بی‌حجابی، افزایش سن ازدواج، افزایش طلاق، ناهنجاری‌های اخلاقی، مقابله و جامعه سالمی‌را از مظاهر بی‌بندوباری نجات و زمینه ازدواج و اشتغال جوانانرا فراهم کند.
زارع زاده با اشاره به بی‌آبی استان یزد گفت: متاسفانه کاهش سهمیه استانی یزد از سرشاخه‌های کوه رنگ و عدم برخورد در خور شأن مقامات اجرایی و قضایی استان اصفهان به حمله‌کنندگان به خط انتقال آب به استان یزد موجب تشدید معزل بی‌آبی این استان گردیده و مردم را در مضیقه جدی قرار داده به گونه‌ای که امروز سلامت جسمانی مردم به دلیل فقدان آب شرب سالم در معرض تحدید قرار گرفته است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، عنوان کرد: استان یزد تامین‌کننده بخش اعظم خوراک کارخانه‌های مختلف به ویژه صنعت فولاد استان اصفهان بوده و تاکنون در طول ۵۰ سال گذشته کسی سراغ ندارد که مردم نجیب یزد به انتقال سنگ آهن به استان اصفهان تعرضی داشته باشند.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور افزود: ضرورت دارد با خسارت‌‌زنندگان به اموال عمومی‌در استان یزد برخورد قانونی صورت گرفته و وزیر نیرو این معضل را به طور ویژه برطرف کند، چراکه عدالت واژه مقدسی است که به فرموده حضرت علی(ع) دامنه توصیف آن وسیع ست.
زارع زده گفت: هرچند در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی‌گام‌های بلندی در رفع بی‌عدالتی‌ها برداشته شده، اما هنوز برخی مظاهر نامیمون آن وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: در تقسیم زیرساخت‌های توسعه مانند گاز، جاده، آب و تکنولوژی علیرغم تاکید قانون اساسی بر تقسیم عادلانه این امور در استان یزد، آنچنان این امر مورد غفلت در دولت‌های گذشته قرار گرفته که دقیقا بر اثر وجود رانت‌های قدرت در شمال استان، این استان به دو قطب فقیر و غنی، شمال و جنوب تقسیم شده است.
وی تاکید کرد: شهرستان‌های بافق و بهاباد که علی‌رغم دارا بودن معادن فراوان در حال استخراج که تامین‌کننده نصف خوراک کارخانجات کشور هست، هنوز فاقد جاده و گاز بوده در حالی که برخی از شهرستان‌های این استان از نعمت جاده و راه‌های مناسب برخوردار هستند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: شهرستان‌های ابرکوه و خاتم که تامین‌کننده میوه و غلات کشور می‌باشند، هنوز فاقد صنعت بوده و از محرومیت مفرط رنج می‌برند.
زارع زاده خاطرنشان کرد: در تقسیم حوزه‌های انتخابی در گذشته شمال استان یزد با جمعیت نزدیک به ۷۰ هزار نفر و کمترین روستا و بخش دارای یک نماینده مستقل در جنوب استان ۵ شهرستان با پراکندگی و مساحت بیش از ۶۰۰ کیلومتر و محرومیت فراوان و با ۲۰۰ روستای مسکونی نیز دارای یک نماینده است در مجموع این استان ۳ نماینده داشته که این عدالت همخوانی ندارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
soheil8 این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 شهریور 1392 - 4:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باتشکر از آقای زارع زاده امید است این صداها گوش شنوایی هم داشته باشد.

jhgyg این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 شهریور 1392 - 11:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هیچم خوب نبود

ع ر ر ب این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 5 شهریور 1392 - 12:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ما بايد از حقوق خودمان بپرسيم تا به ان برسيم
سپاس

احمدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 8:53 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام یک سئوال از همه بافق فرداییها یک سال و نیم از دوران نمایندگی دخیل عباس گذشت لطفا چند کاراساسی و زیربنایی که برای شهرمان انجام داده نام ببرید به عمل کار بر اید نه به سخنرانی

You cannot copy content of this page