کتابخانه و موزه عبرت ابرکوه افتتاح شد +تصاویر

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
یکشنبه - 10 شهریور 1392

 

با حضور دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور، امام جمعه یزد، استاندار، فرماندار یزد و جمعی دیگر از مسئولین استان و شهرستان، کتابخانه و موزه عبرت ابرکوه که یادآور خاطره تلخ کشتار 6 نفر از شیعیان به دست فرقه ضاله بهائیت است افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از ابرکوه، مراسم افتتاحیه کتابخانه و موزه عبرت ابرکوه، صبح دیروز با حضور منصور واعظی دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور، آیه الله ناصری امام جمعه استان، محمد رضا فلاح زاده استاندار، عزیزاله سیفی فرماندار یزد ، بهرامی رئیس اداره میراث فرهنگی استان، حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان، برزگرزاده فرماندار و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

موزه عبرت ابرکوه، خانه ای است که در آن ۶ نفر از شیعیان به دست ۳ نفر از اعضای فرقه بهائیت در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۲۸ به شهادت رسیدند، و تنها بازمانده این واقعه دختر این خانواده، رقیه حسینیان است که جان سالم به در برده و روایت گر این موزه شده است. قبور مطهر این شهدا در قبرستان قدیمی شهر ابرکوه قرار دارد.

قبور-شهدا

این موزه توسط نهاد کتابخانه های عمومی و اداره میراث شهرستان پایه گذاری شده است.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان، به میهمانان خیر مقدم گفته و سپس آیه الله ناصری امام جمعه یزد ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: یکی از خدمت های بزرگ امام صادق(ع) به جامعه اسلامی ایجاد یک چارچوب قوی برای مذهب تشیع که از بوجودآمدن زمینه های انحراف خودداری کند.

حسینی-ی

امام جمعه یزد افزود: با وجود تلاش های فراوان آن حضرت و ایجاد نوآوری ها در این زمینه باز افرادی پیدا شده و فریب دشمنان خوردند. یکی از این فرقه ها، فرقه ضاله بهایت است که متشکل از افرادی ساده لوح است که برای مذهبی تبلیغ می کنند که مبنای علمی و پایه و اساسی ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه استان یزد ۱۶۰۰ تا ۱۵۰۰ پرونده افراد جذب شده به این فرقه را داشت و سند قانونی که برای جمع آوری تابعین این فرقه ارائه شد این بود که حرکت آنها یک حرکت جاسوسی است.

وی در پایان افزود: افتتاح چنین موزه ای در حقیقت راهی است برای روشنگری افراد و معرفی ماهیت اصلی این فرقه گمراه به عوام مردم تا مردم با بصیرت از گرایش به این فرقه خودداری کنند.

ناصری-ی

در ادامه مراسم محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد ضمن قدردانی از دست اندرکاران این موزه گفت: جریان انحرافی بهائیت از دوران صفویه پایه گذاری شده و بعد به اینجا رسیده است.

استاندار یزد، این مکان را محل مناسبی جهت افشای ماهیت فرقه بهائیت خوانده و تصریح کرد: باید شهدای این موزه را گرامی داشت تا بواسطه خون به ناحق ریخته این عزیزان ماهیت شوم این فرقه برملا شود.

استاندار-ی

در ادامه منصور واعظی دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور گفت: تاسیس چنین موزه ای با رویکرد روشنگری کاری بسیار مطلوب بوده و باید از محور هنر فجایع دشمنان اسلام را نشان داد تا تاثیر مضاعفی داشته باشد.

دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: این محل، محل مناسبی برای کار فرهنگی است و بهتر است جهت برملا کردن چهره پلید این فرقه برنامه های جانبی سنجیده مانند مسابقه و … برگزار شود.

در پایان مراسم از دست اندرکاران برپایی موزه تقدیر به عمل آمده و سپس میهمانان از موزه بازدید کردند.

تقدیر-س

بازدید-یی

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page