كوره بلند 2 وارد مدار تولید شد

دسته: اخبار ایران , اقتصادی
یک دیدگاه
یکشنبه - 10 شهریور 1392

گزارش ایمیدرو به نقل «شاتا»، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مراسم راه‌اندازی كوره بلند شماره 2 ذوب آهن اصفهان راه‌اندازی این كوره را گامی بزرگ برای افزایش تولید و حركت در جهت كاهش واردات محصولات فولادی دانست و گفت: پروژه عظیم بازسازی و مدرنیزاسیون كوره بلند شماره 2 ذوب‌آهن اصفهان كه نقش مهمی در تولید سالانه این شركت دارد با موفقیت به پایان رسید و با راه‌اندازی آن تولید روزانه چدن در این شركت از مرز 7000 تن گذشت و از هفته دوم شهریور ماه تولید چدن به 8000 هزار تن در روز می‌رسد.

b447beca-234e-406c-85e4-61abe37ad8f4
اردشیر سعدمحمدی افزود: ظرفیت تولید ذوب آهن اصفهان هم‌اكنون در مقایسه با ابتدای سال جاری به 2 برابر افزایش پیدا كرده است كه این امر كاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.
وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این شركت در آینده یادآور شد: افزایش ظرفیت دو میلیون تن در برنامه میان مدت ذوب‌آهن است و برای سال 1393 سه میلیون دویست هزار تن و سال 1394 سه میلیون و ششصد هزار تن برنامه‌ریزی شده است. امیدواریم با اجرای طرح‌های توسعه‌ای ظرفیت ذوب‌آهن تا پایان سال 1397 به بیش از شش میلیون تن افزایش پیدا كند.
وی همچنین از اجرای بیش از 30 طرح برای افزایش ظرفیت و بهره‌وری خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده شاهد شكوفایی و ارزش بیشتر جایگاه ذوب‌آهن اصفهان و در نتیجه كاهش واردات محصولات فولادی به كشور باشیم.
سعدمحمدی گفت: باید به شرایطی برسیم كه از كك داخلی استفاده كنیم و با توجه به اینكه در ابتدای سال از كك خارجی به نسبت 50 درصد ایرانی و 50 درصد خارجی استفاده می‌كردیم، تلاش می‌كنیم در شهریور ماه به نسبت 60 درصد ایرانی و 40 درصد خارجی دست یابیم.
وی درباره ضرورت ورود به عرصه معدن گفت: برای افزایش تولید و كیفیت به دنبال استفاده از معدن زغال اندونزی و استفاده از قسمتی از معدن طبس هستیم.
همچنین اردشیر افضلی معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان نیز گفت: كوره بلند شماره 2 به تنهایی 1.4 میلیون تن در سال تولید دارد كه درواقع یك كارخانه دیگر محسوب می‌شود .
وی این افزایش تولید را باعث تحول در خط تولید ذوب‌آهن و فولاد كشور دانست و افزود:‌ این پروژه عظیم یك تعمیرات نبود بلكه ساخت یك كوره جدید بود، چرا كه از كف كوره تا انتهای كوره در محدوده بارگیری كلا تعویض شد و یك كوره جدید به ذوب‌آهن و خط تولید فولاد كشور اضافه شد. هزینه ارزی این تعمیرات 16 میلیون و 900 هزار یورو و هزینه ریالی آن 780 میلیارد ریال بوده است.
فیض بخشیان مدیر ارشد تولید ذوب‌آهن اصفهان هم گفت: كوره بلند شماره 2 روزانه 4 هزار تن تولید دارد كه با قیمت جدید فولاد باعث افزایش چشمگیر فروش ذوب‌آهن و حیات دوباره این مجموعه بزرگ اقتصادی و صنعتی می‌شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 11 شهریور 1392 - 12:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

کاشکی بافق هم یه اردشیر داشت مثلا اردشیر احمدیه، اردشیر عسکری ، اردشیر یار احمدی و… الان یه عالمه طرح داشتیم

You cannot copy content of this page