در هفته دولت افتتاحی نداشتیم،محدودیت چرا !!!

دسته: مقالات
۳ دیدگاه
دوشنبه - 11 شهریور 1392

IMG_1491

هفته دولت سال 92 هم آمد و رفت اما دریغ از افتتاح طرح یا پروژه ای در بافق.

البته این چندمین سال است که مردم بافق چشمشان به شروع پروژه ای یا طرحی توسعه آور در بافق روشن نشده . بعد از سناریوهای قبلی گلنگ زنی های پی در پی و چند باره مثل گاز که هنوز به سرانجامی نرسیده نه تنها خبری از افتتاح پروژه ای در شهر نیست و کلنگی بر کلنگهای دیگر زده نشده بلکه خبرهای کم و زیاد درباره محدودیتهای روزافزون در مجموعه کارخانجات تعمیرات لوکوموتیو به گوش می رسد خبرهایی که حاکی از تهدید جدی اشتغال و رشد و پیشرفت بافق در صنعت ریلی است.صنعتی که بنا به موقعیت خاص بافق در پنج راه مواصلاتی ریلی که به دروازه خورشیدی ریلی شهره است لیاقت ایجاد تعمیرات اساس لوکوموتیو را داشت و حتی مصوبه سفر استانی دولت نهم و دهم را گرفت اما مانند هزاران طرح تصویب شده به سرانجامی نرسید.

راه آهن به عنوان یکی از شاخصه های توسعه سالیان درازی است که بافق را برای عبور خطوط آهنین خود انتخاب کرده اما جز بردن ثروت آهنش و اختصاص محدود بلیط قطار مسافری آنگونه که باید در اقتصاد و اشتغال مردم این دیار نقش بازی نکرده.

 هرچند صنعت ریلی در همه جهان سرمایه گذاری بادوام و بلند مدت به همراه داشته اما در بافق به علت تمرکز بیش از حد به منابع غنی سنگ آهن و دیگر معادن بسیار مغفول مانده و روزبه روز محدودتر می شود.

براستی وقتی مسؤلین مختلف بافق یک ضلع مثلث رشد و توسعه شهر را وابسته به شرکت سنگ آهن می دانند و فقط زمانی فیلشان یاد راه آهن می کند که خبرهای محدودیت و حتی انتقال کارخانجات تعمیرات لوکوموتیو به خودشان آورده و خط قرمزی بر این محدودیت می کشند،وقتی مردم حرکت به سمت راه آهن و بستن ریل را تنها راه رساندن صدای حقشان به مسؤلان بالا دستی می دانند،وقتی پس از سالها حضور کارخانجات هنوز شخصی بومی نتوانسته فرصت مدیریتی مدبرانه برای امور کارخانه و ارتقاء آن بیایبد،وقتی آینده نگریمان در مجموعه راه آهن در نحوه ساخت ایستگاه مبارکه به خوبی مشهود است  و ایستگاه بافق هم مشکلات عدیده خود را دارد،چرا بالادستی ها را به فکر نیاندازد تا بافق را روز به روز در این صنعت که نعمتی بسیار باارزشتر و ماندگارتر از هر معدن است محدود کنند و حتی آنها که آمده بودند تا حقمان را بگیرند از فرصت برای بردن بندر خشک و باراندازمان استفاده نکنند؟

محمد علی قاسم زاده


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
ع ر ر ب این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 11 شهریور 1392 - 12:14 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بسيار به جا قلم زديد
سپاس
پايدار باشيد

عباس ابراهیمی خوسفی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 11 شهریور 1392 - 7:28 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای قاسم زاده ( گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله تو
آنکه البته به جایی نرسد فریاداست

این ملت خواب نیستند خودشان را به خواب زدند امان از این مردم بافق

سعيد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 12 شهریور 1392 - 8:57 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
بايد ديد كه اصلا پروژه اي به بهره برداري نرسيده كه افتتاح شود و يا به بهره برداري رسيده ولي مراسم افتتاحي نداشته ايم. كه البته مورد دوم صحيح است و نمونه ان راه روستايي رضاييه است.
بنابراين بايد دليل را در بين روابط عمومي ها و عدم اطلاع رساني انها و نيز فرمانداري براي اجراي مراسم جستجو كرد

You cannot copy content of this page