صدا و سیما نتوانسته سبک زندگی اسلامی مردم را درست کند

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 11 شهریور 1392
برنامه خوب هم در صدا و سیما هست اما هنوز نتوانسته در کل صدا و سیما انقلاب بشود و سبک زندگی اسلامی مردم را درست کند .
در شب شهادت حضرت امام صادق (ع) ، حجه الاسلام غروي در مسجد امام جعفر صادق (ع) بافق سخنرانی کرد
  وی با توصيه اين که حاضران ترجمه و تفسير دو آيه 30 و 31 سوره نور را بخوانند احاديث و رواياتي در رابطه با حيا و حجاب براي مردان و زنان شرکت کننده در مجلس آورد و در ادامه برخي از احکام را يادآوري فرمود .
17
حجه الاسلام غروي در ادامه سخنانش با اشاره به چند سوالي که از مجلس شبهای قبل پرسيده شده است به اين روايت اشاره کرد که حضرت علي عليه السلام فرمودند : 19 چيز را از زنان برداشته اند شرکت در نماز جماعت، اذان و اقامه، عيادت مريض، تشييع جنازه و مسئوليت قضاوت از زنان و … .
وي براي تشريح حضور زن در جامعه ، يک سوال را با تشريح نحوه حضور حضرت زهرا(سلام الله عليها ) در مسجد کوفه جواب داد و گفت : من کار به تلويزيون ندارم کار به ماهواره ندارم دين چي ميگه ، به خدا حديث داريم مردم ، دين داري سخته . و ادامه داد : بخدا رفقا بخدا پيرغلامها ، بخدا محاسن سپيدا ، به خدا سادات انجمن خودمون را بازي نديم .
این خطیب مدعو در ادامه سخنرانيش با اشاره به اينکه بعضي مي گويند عرف در صدر اسلام آنگونه بوده و امروز عرف اينگونه لباس پوشيدن زنان است گفت : ما عرفي را قبول داريم که موازات آيات قرآن و روايات دين باشد . و اظهار داشت : غيرت کجا رفته ، خدا غيور است و غيرت را دوست دارد .
غروی  در ادامه ضمن تشکر از برنامه هاي خوب و بر اساس دين ساخته شده صدا و سيما به انتقاد از صدا و سيما پرداخت و گفت : الحمدالله برنامه خوب هم در صدا و سیما هست اما هنوز نتوانسته در کلِ صدا و سیما انقلاب بشود و سبک زندگی اسلامی مردم را درست کند .
اين مراسم با مداحي حاج محمد  پاکزمان و سينه زني و عزاداري امام صادق عليه السلام خاتمه يافت .
1
لازم بذکر است اين مراسم به مدت پنج شب در مسجد امام جعفر صادق عليه السلام با مداحي مداح آل الله پاکزمان و سخنراني حجه الاسلام غروي در حال برگزاري است.
محمد مهدی علیزاده فلاح

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page