شهرهای استان یزد باید از امکانات یکسان برخوردار باشند

دسته: اخبار ایران , عمومی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 13 شهریور 1392

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد گفت: شهرهای استان نباید از شمال و جنوب یا محله بالا یا پائین، معنای ثروتمند و فقیر داشته باشد بلکه تمام شهروندان یزدی باید از امکانات یکسان برخوردار باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین دشتی عصر امروز در مراسم تحلیف اعضای شورای شهر یزد اظهار داشت: شورای شهر از دور اول تاکنون، روند تکاملی رو به رشدی را پیموده و در این سال‌ها، نقاط ضعف این شوراها در حال برطرف شدن هستند.

13920323000123_PhotoA

وی با انتقاد از کمرنگ شدن نام و یاد شهدا در سطح شهر بیان کرد: باید در این شهر به گونه‌ای فعالیت شود که هر کسی وارد یزد شد، بتواند روحیه جهاد و شهادت را احساس کند.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شوراها امروز کانون خبر، اطلاع‌رسانی و مراجعه افکار عمومی هستند و باید با اصحاب رسانه ارتباط ویژه‌تری داشته باشند.

وی افزود: حرمت خبرنگارانی که صادقانه فعالیت می‌کنند باید در سطح شهر حفظ شود تا آنها نیز بتوانند به درستی در سطح شهر فعالیت کرده و فعالیت‌های انجام شده را به اطلاع مردم رسانده و رابطی برای رساندن مشکلات مردم به گوش مسئولان باشند.

دشتی همچنین با اشاره به خطرات ساخت و ساز های نامناسب در شهر یزد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 70 درصد ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح شهر نیازمند ارائه برنامه مناسب از سوی شورای شهر و شهرداری است تا خطرات و مشکلات آنها برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: اعضای شورای شهر یزد باید به دور از مسائل سیاسی برای عمران و آبادانی شهر یزد برنامه‌های جدید ارائه دهند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری بیان کرد: : اعضای شورای شهر نباید وارد سیاسی بازی شوند، به دنبال شهرت نباشند و به گونه‌ای کار کنند که حتی اگر کسی از فعالیت‌های آنها اطلاع پیدا نکرد، موفقیت شهر رقم خورده باشد.

وی تاکید کرد: توجه به وضعیت ساخت و سازها، معماری‌های جدید، شهرسازی اصولی، بی‌آبی یزد و … از مواردی است که باید در برنامه‌ریزی‌های اعضای شورای شهر مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه این روزها شاهد معماری‌های وارداتی و استفاده از آنها حتی در بافت تاریخی یزد هستیم، تاکید کرد: این روند باید اصلاح شود و شورای شهر و شهرداری مسئول اصلاح این روند هستند.

ناصری همچنین با بیان اینکه یزد با وجود اینکه در همه زمینه‌ها فعال است، اما در هیچ زمینه‌ای شاخص نیست، افزود: مثلا یزد در بحث بهداشت و درمان، علم و فناوری و … فعال است اما هنوز شاخص نیست و این شاخصه‌ها باید توسط اعضای شورای شهر به همگان معرفی شود.

فرماندار یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها، برنامه ریزی، تلاش بی وقفه و … از عوامل تأثیرگذار در موفقیت شورای اسلامی است، اظهار داشت: اعضای شورا باید با شناسایی مشکلات و نیازهای شهر در جهت رفع مشکلات گام بردارند.

عزیزالله سیفی اظهار امیدواری کرد: با همکاری و همراهی شورای شهر با دستگاه‌های مختلف، مشکلات شهر یکی پس از دیگری حل و فصل شود.

در این مراسم اعضای شورای شهر یزد مراسم تحلیف را به جا آوردند و با رای گیری از اعضا، رئیس شورا، نایب رئیس، خزانه دار، سخنگو و منشیان شورا معرفی شدند.

مرتضی شایق در این مراسم به عنوان رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد با 11 رای انتخاب شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 13 شهریور 1392 - 7:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بله آقایان چندین سال بر مسند قدرت بودند حالا که دارند تشریف می برند یادشان افتاده استان یزد باید از امکانات یکسان برخوردار باشند

You cannot copy content of this page