تز جدید آمریکا در منطقه شکست خورده است

دسته: عمومی , فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
شنبه - 16 شهریور 1392
امام جمعه بافق گفت: آمریکا و همدستانش قصد ایجاد مجموعه‌ای جدید در خاورمیانه را دارند که بتواند به راحتی قدرت اقتصادی، نظامی و علمی این منطقه مهم را به دست گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بافق با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت به بیان جایگاه این بانوی مکرم اسلام در بین مسلمانان پرداخت و اظهار داشت: امروز حوزه علمیه قم به واسطه  این بانوی بزرگ اسلام به ترویج  مبانی اسلام و دین پرداخته است.

وی تصریح کرد: عظمت و جلال علمای اسلام و حوزه علمیه قم به برکت وجود حضرت معصومه (س) در قم است.

امام جمعه بافق همچنین به بیان اهمیت دهه کرامت پرداخت و با بیان جایگاه اهمیت شادی و نشاط در اسلام افزود: شادی و نشاط از نظر اسلام، موازین و قوانینی دارد که اگر طبق آن عمل شود، شور و نشاط واقعی در جامعه پدید می‌آید و شادی نباید خلاف شرع صورت گیرد.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست تجاوزگرانه کشورهای استکباری آمریکا و اسرائیل بیان داشت: آمریکا و اسرائیل که نتوانستد شعار خود را محقق کنند، حالا با دخالت در کشورهای مسلمان و ایجاد اختلاف بین مسلمانان می‌خواهند خاورمیانه جدید را شکل دهند.

وی به بیان تز جدید آمریکا و دخالت در کشور سوریه پرداخت و افزود: آمریکا و همدستانش قصد ایجاد مجموعه‌ای جدید در خاورمیانه را دارند که بتواند به راحتی قدرت اقتصادی، نظامی و علمی این منطقه مهم را به دست گیرند.

امام جمعه بافق با اشاره به قدرت حزب‌الله در منطقه تصریح کرد: آمریکا قصد دارد حزب‌الله را نابود کند ولی هوشیاری حزب‌الله و پیروزی‌های این گروه در جنگ‌های متعدد مانند جنگ 33 روزه همه توطئه‌های استکبار و اسرائیل را خنثی کرد.

سلیمانی همچنین خطاب به استکبارگران گفت: ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه، به پشتوانه و حضور مردم، هرگز در برابر توطئه‌های شوم آنان کوتاه نخواهد آمد.

گرامیداشت 17شهریور 57 سالروز جمعه خونین و کشتار مردم تهران، گرامیداشت 19 شهریور 58 سالروز شهادت آیت الله طالقانی، گرامیداشت 20 شهریور 60 سالروز شهادت آیت‌الله مدنی، گرامیداشت هفته تعاون و ضرورت توجه به تعاونی‌های بخش کشاورزی برای کمک به کشاورزان، آغاز به کار شوراهای اسلامی در دور چهارم و تاکید بر ضرورت قانونمندی و خدمت رسانی شوراها برای مردم و پرهیز از هرگونه فعالیت‌های غیر مربوط، اهمیت زکات و ضرورت پرداخت آن در رفع مشکلات مردم، گرامیداشت هفته حج و تاکید بر استفاده زائران از برکات معنوی مراسم حج و مکان‌های مقدس و … از مهم‌ترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page