فرماندار بافق : امروز بافق نیاز به جهاد علمی دارد

دسته: علمی - پزشکی , عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 2 مهر 1392

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، بمناسبت اول مهر مراسم نواختن زنگ بازگشایی مدارس و نواختن زنگ ایثار و مقاومت بمناسبت هفته دفاع مقدس در مدارس شهرستان بافق و بصور نمادین در دبیرستان نمونه امام رضا(ع) با حضور امام جمعه ، فرماندار ، جمعی از مسئولان شهرستان بافق و نماینده وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

امام جمعه بافق در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با هفته دفاع مقدس گفت: امروز شهرستان بافق به جوانانی مانند شما نیاز دارد همانطور که در دفاع مقدس حضور و عملکرد شما جوانان مشاهده شد، شما جوانان چهره های ارزشمند یک جامعه هستید به همین خاطر آیندگان به شما نیازدارند.

“حجت الاسلام سلیمانی” ضمن تاکید بر شناخت صحیح مسائل زندگی و تحصیل با تفکر و اندیشه،از دانش آموزان خواستار قدرشناسی موقیعیت فعلی شد و خاطر نشان کرد : رمز موفقیت شما دانش آموزان در سه چیز است ؛ احترام به والدین ، احترام به معلم و دبیر و ارتباط با خداوند می باشد.

فرماندار بافق نیز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و اولین روز از سال تحصیلی جدید ، اولین روز از ماه مهر را زمان بازگشایی مدارس و روز میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) خواند و گفت : ماه مهر ماهی است که اتفاقات بزرگی در دوران های متعدد رخ داده است از جمله بزرگداشت و میلاد برخی از شعرای بنام ، در گذشت محققان مترجمان بزرگ اسلام ، عملیات های مهم جنگ تحمیلی و…

“مهدی خاوری” با اشاره به اینکه هویت یک فرهنگ معینی است برای شناسایی ارزشها و هستی یک جامعه یادآور شد: یکی از اقدامات غرب در دورانهای قبل وابسته کردن دولتها بویژه جهان سوم بود که این تنها از گرفتن هویت این کشورها صورت می گرفت.

وی افزود: اگر یک عمل بزرگ توسط مسلمانان و اسلام صورت می گرفت آنها آن را بنام خود تمام می کردند در حالیکه پایه و اساس آن از جانب مسلمانان بوده است و این یعنی گرفت هویت یک شخص و جامعه.

خاوری با بیان برخی موفقیت شخصیتهای بزرگ تاریخی، انقلابی ، علمی و دفاع مقدس تصریح کرد: امروز بافق نیاز به یک جهاد علمی دارد آن هم با کمک شما جوانان که یکی از افتخارات این نظام و کشور محسوب می شوید.

فرماندار بافق سردرگمی را یکی از خطرناک ترین مورد برای جوانان خواند و گفت : شما دانش آموزان یکی از ارزشمندترین دوران زندگیتان ، دوران جوانی است پس با تلاش و داشتن هدف به سعادت زندگی و کسب قله های افتخار گام بردارید.

“مهندس رستمی” نماینده سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این مراسم ضمن بیان ارزش علم در بیانات معصومین(ع) و روایات اسلامی، توان یک فرد را بواسطه علم و قدرت علمی آن شخص معرفی کرد و گفت: علم حقيقتى است كه خدا پس از به وجود آوردن آدم پيش از هر نعمتى به او عنايت كرد، و اين مايه برتر و شريف تر را سبب امتياز و فضيلت او بر همه فرشتگان قرار داد.

تجلیل از دانش آموز علی محمد برزگری (دارنده رتبه سوم لیگ علمی بین المللی پایا) ، اجرای سرود و پرده برداری از سند افتخار اداره کل آموزش و پرورش یزد از جمله برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است شهرستان بافق  با ۴1 هزار نفر جمعیت، دارای 8700 دانش آموز و 381 فضای آموزشی در سه مقطع تحصیلی است.

IMG_0704 IMG_0681 IMG_0688 IMG_0695


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page