تصويب پيشنهاد نماينده يزد در مورد انتخابات در حوزه‌هاي انتخابیه فاقد نماینده

دسته: انتخابات , سیاسی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 3 مهر 1392

مایندگان مجلس شورای اسلامی به یک فوریت طرحی رأی دادند که در صورت تصویب نهایی زمان برگزاری انتخابات حوزه‌های انتخابیه فاقد نماینده تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، “محمدصالح جوکار” نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و طراح طرح اصلاح ماده 4 قانون انتخابات مجلس در نشست علنی ديروز مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت تصویب این طرح، گفت: براساس ماده 4 قانون انتخابات مجلس، انتخابات میان دوره‌ای در حوزه‌های فاقد نماینده هم زمان با انتخابات بعدی برگزار خواهد شد، از این رو با توجه به این که تا 3 سال آینده انتخاباتی برگزار نمی‌شود، هزاران نفر از مردم حوزه انتخابیه فاقد نماینده سرگردان می‌شوند بر این اساس تصویب دو فوریت این طرح ضرورت دارد.

وي با اشاره به حوزه تفت و میبد که فاقد نماینده در مجلس است، افزود: از آنجا که نمایندگان حلقه اتصال مردم با بخش‌های مختلف نظام هستند چنانچه به هر دلیل نماینده‌ای از انجام وظیفه خطیر نمایندگی محروم شد، باید خلاء نبود نماینده به سرعت پر شود.

“غلامرضا کاتب” نماینده مردم گرمسار در مجلس در مخالفت با دو فوریت این طرح و “موسوی‌نژاد” نماینده مردم دشتستان در مجلس در موافقت با فوریت این طرح نيز سخنرانی کردند.

گفتنی است؛ نمایندگان مجلس با دو فوریت این طرح مخالفت کردند، اما یک فوریت آن با 119 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از 138 رأی مأخوذه به تصویب رسید.

گفتنی است باهنر که ریاست جلسه علنی ديروز را برعهده داشت با اشاره به نکاتی که نمایندگان در مخالفت با دو فوریت طرح‌ها و لوایح مطرح کردند،گفت: اگر نمایندگان به دو فوریت طرحی رأی نمی‌دهند به دلیل این است که احساس می‌کنند باید کار کارشناسی بیشتری روی طرح انجام شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
ع.ر.رنجبر بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 3 مهر 1392 - 10:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

به روح مرحوم يحي زاده درود مي فرستم

You cannot copy content of this page