بازرسی از رستوران ها، لبنیاتی ها و مرغ و ماهی فروشی ها

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 22 فروردین 1391

دکتر علی میرزائی با اشاره به شعار دامپزشکی«دام سالم، غذای سالم، انسان سالم» به خبرنگار بافق فردا، گفت: سلامتی انسان ها به غذاهای مصرفی و فرآورده های دامی بستگی دارد و شبکه دامپزشکی شهرستان نیز برای تحقق این امر در سال گذشته تلاشهای زیادی داشته است.

وی ادامه داد: فعالیت های این شبکه به چهار بخش؛ پیشگیری یا واکسیناسیون، درمان، بازرسی از واحده های توزیع کننده محصولات خام دامی و تولید کنندگان این محصولات و ضبط و معدوم سازی فرآوردهای غیر قابل مصرف تقسیم می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بافق خاطرنشان کرد: در سال گذشته واکسیناسیون آبله گوسفندی در بین هشتاد درصد گوسنفدهای شهرستان انجام گرفته است و واکسن تب برفکی نیز در نزدیک به 1100 راس گاو و بیش از 12600 راس گوسفند و نیز برخی واکسیناسیون های مقعطی برای برخی دام و طیور نیز توسط کارکنان این شبکه انجام شد.

وی ادامه داد: در بخش بازرسی نیز بیش از 280 مورد از رستوران ها، لبنیاتی ها، مرغ و ماهی فروشی ها بازدید به عمل آمد.

دکتر علی میرزائی به خدمات گسترده بخش درمان در سطح شهربافق و روستاهای حومه نیز اشاره و مطالبی بیان کرد.

وی همچنین در بخش معدوم سازی فرآوردهای غیرقابل مصرف دامی با اشاره به 289 مورد کنترل انجام شده در کشتارگاه شهرستان، بیان کرد:در سال نود نزدیک به 4 تن گوشت گاو و گوسفندی غیر قابل مصرف در کشتارگاه دام شهرستان ضبط و معدوم گریده است و تعدادی  گوشت مرغ نیز بر اساس آزمایشات لازم غیر قابل مصرف تشخیص داده شده و معدوم گردیده است.

وی همچنین به برخی امور جانبی از جمله بازدید از خودروهای حامل فرآوردهای خام دامی، سردخانه ها و شرکت های تعاونی توزیع کننده نیز اشاره داشت.

رئیس شبکه دامپزشکی بافق یادآورشد: با توجه به این نکته که مواد غذایی  ناسالم (نه فاسد) با چشم عادی قابل تشخیص نیستند، توصیه می کنم؛ شهروندان برای خرید موادغذایی بخصوص فرآورده های دامی خام از جمله گوشت قرمز و سفید، ماهی و غیره از مراکز مجاز اقدام به خرید نمایند و توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضاء محصولات داشته باشند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page