از 10 وسيله موجود در شهربازی بافق 6 مورد در حال دريافت مجوز هستند و بقيه پلمپ شده اند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 16 مهر 1392
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان يزد گفت: در حال حاضر تنها 21 درصد از وسايل شهربازي‌هاي يزد استاندارد هستند و از ميان 90 وسيله بازي موجود در پاركهاي يزد، 30 درصد پلمپ و 21 درصد در حال طي مراحل اخذ مجوز استاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين حبيبي، پيش از ظهر دوشنبه در نشستي خبري به مناسبت هفته استاندارد اظهار داشت: در حال حاضر در بيش از 10 پارك و شهربازي يزد، حدود 90 دستگاه مشغول فعاليت هستند كه تعداد زيادي از آنها پلمپ شده‌اند و تعدادي عملا فعاليت نمي كنند.

وي افزود: شهر شادي به عنوان بزرگترين مجموعه شهربازي يزد، داراي 24 وسيله بازي است كه تنها هفت مورد از آنها مجوز استاندارد دارند، دو م ورد كاملا پلمپ شده‌اند و بقيه در حال طي مراحل دريافت مجوز استاندارد هستند.

حبيبي ادامه داد: از ميان 10 شهرستان استان يزد، به جز مركز استان، فقط سه شهرستان ديگر داراي شهر بازي هستند كه اغلب تجهيزات اين پاركها غير استاندارد است.

وي افزدو: در پارك اردكان، 9 وسيله بازي وجود داشته كه همه آنها پلمپ شده اند، در پارك ميبد نيز 10 وسيله بازي وجود دارد كه در آن نيز همه وسايل توسط استاندارد پلمپ شده اند و در پارك بافق نيز از 10 وسيله موجود، شش مورد در حال دريافت مجوز هستند و بقيه پلمپ شده اند.

معيار طلاي يزد به استاندارد و واقعيت نزديكتر است

حبيبي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه استان يزد از معدود استانهايي است كه به دليل معروفيت طلاي آن، استاندارد وارد مرحله سنجش معيار طلا در بازار آن شده است، گفت: موارد غيراستانداردي در بازارهاي يزد وجود دارد اما به جرات مي توان گفت كه يزد از استانهايي استكه معيار طلاي آن به واقعيت نزديكتر است.

مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اولويت‌هايي كه اداره استاندارد در استان يزد پيگيري مي كند، بيان كرد: بر اساس برنامه پنج ساله تدوين شده به نام “توسعه جامعه استانداردسازي” با عنوان اختصاري “تجا” طي سالهاي 92 تا 96، كليه واحدهاي صنعتي استان يزد بايد به استاندارد برسد.

اجرا دو طرح تجا و طاها در يزد از سوي اداره استاندارد

حبيبي عنوان كرد: بر اين اساس با همكاري وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانك اطلاعات صنايع در اختيار اداره استاندارد قرار گرفته و بر اساس بانك اطلاعاتي كه هم اكنون در استاندارد يزد وجود دارد، پنج هزار و 839 مورد فرآورده توليدي واحدهاي صنعتي و توليدي استان يزد بايد به علامت استاندارد برسند.

وي بيان كرد: از ابتداي سال 91 تا پايان اين سال، هزار و 173 مورد از واحدها مشمول علامت استاندارد شدند و بقيه موارد بايد تا پايان برنامه در نظر گرفته شده، به علامت استاندارد دست پيدا كنند.

مديركل استاندارد استان يزد مهمچنين با اشاره به طرح طاها عنوان كرد: طاها، عنوان اختصاري “طرح اجراي هماهنگ استاندارد” در سراسر كشور است كه در اين طرح كالاها به صورت نمونه از بازار تهيه مي شوند و توسط آزمايشگاه ها و ناظران مورد بررسي قرار مي گيرند.

حبيبي همچنين يادآور شد: در استان يزد در حال حاضر 20هزار واحد مشمول استاندارد شده اند و امسال چهار هزار مورد بازرسي از واحدهاي آنها انجام شده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page