جلسه آموزش عمومي همياران طبيعت در بافق برگزار شد

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
شنبه - 27 مهر 1392
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
جلسه آموزشي- ترويجي با حضور همياران طبيعت شهرستان بافق و داراي كارت هميار طبيعت در محل سالن اجتماعات اداره منابع طبيعي و آبخيزداري اين شهرستان برگزار شد.
در ابتداي جلسه، فرمانده يگان حفاظت درخصوص نقش همياران طبيعت در حفاظت از عرصه هاي طبيعي و ملي و برخورد با متخلفين و قانون شكنان سخناني ايراد نمود.
محمدعلي زينلي با بيان اينكه عرصه هاي منابع طبيعي متعلق به حكومت اسلامي مي باشند و بايد در مسير منافع عموم مسلمانان با اجازه دولت اسلامي مصرف گردد، افزود: حفاظت و مراقبت از عرصه هاي منابع طبيعي با توجه به سطح وسيع اين اراضي و همچنين نبود نيروي كافي جهت گشت در عرصه ها تنها با مشاركت و همكاري مردم امكان پذير است.
در ادامه كارشناس آموزش، ترويج و مشاركت مردمي به آموزش همياران طبيعت پرداخت.
فاطمه ربيع زاده همياران را با منابع طبيعي و كلمات كليدي آن آشنا ساخت.
وي اصل چهل و پنجم و پنجاهم قانون اساسي را يادآور شد و تصريح كرد: انفال و ثروت هاي عمومي در اختيار حكومت اسلامي است تا بر طبق مصالح عامه نسبت به آنها عمل نمايد، همچنين حفاظت محيط زيست وظيفه عمومي تلقي مي شود.
ربيع زاده قانون ملي شدن جنگلها و مراتع را بيان كرد و گفت: از تاريخ تصويب اين قانون در تاريخ 27/10/1341 منابع طبيعي جزء اموال عمومي و متعلق به دولت است مگر اينكه قبل از اين تاريخ، افراد آن را متصرف شده و سند مالكيت گرفته باشند.
كارشناس ترويج، اهداف و سياست هاي سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور را برشمرد و اضافه كرد: حفظ، احياء، توسعه و بهره برداري اصولي از منابع طبيعي از اهداف مهم اين سازمان مي باشد.
در ادامه آموزش، همياران با تشكيلات يگان حفاظت وانواع آتش سوزي و مهار آن  در جنگلها و مراتع آشنا شدند.
سپس هر يك از همياران به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.
همياران خواستار اهميت دادن به بخش منابع طبيعي و فرهنگ سازي در زمينه منابع طبيعي و نيز خواستار نظارت بيشتر بر فعاليت معادن شدند.
در پايان جلسه، آزموني از مطالب آموزش داده شده، گرفته شد.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page