آقای مدیر دست از کوته نظری بردار!!!

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
چهارشنبه - 1 آبان 1392

افکار کوته بینانه در هرفردی ناشایست است و اگر این شخص مدیر یا مسئول باشد به مراتب بدتر است.

به جد اعتقاد دارم؛ تفکر و بینش مردم یک منطقه باعث رشد و پیشرفت یا عدم توسعه و آبادانی آن دیار می شود و صد البته تفکر و نگرش مسئولین تاثیری به مراتب شگرف تر دارد.

 شهرها و مناطق توسعه یافته توانسته اند از بلند نظری و افکارمثبت در کنار سایر ضروریات به رشد و توسعه دست یابند.

روش های گوناگون و برنامه های بسیاری و هزینه های چند ده میلیونی برای معرفی داشته ها و امتیازات شهرها و مناطق مختلف انجام می شود.

 تقریبا امروزه بر کسی پوشیده نیست، رسانه ها و نشریات بیشترین مشارکت و تاثیر را در این زمینه دارند.

رسانه ها زبان گویای هر شهر و دیار هستند و معرفی ظرفیت ها و داشته های یک منطقه بدون آنها بسیار دشوار است و از این رو افزایش کیفیت و کمیت آنها باعث ثمرات بسیاری در راستای رشد و توسعه زمینه های مختلف در یک منطقه یا جامعه می شود.

از اینرو در شهرها و مناطق توسعه یافته تر با تعداد بیشتر و متنوع تری از نشریات و رسانه مواجه می شویم و مدیران و مسئولین نیز برنامه ریزی و توجه خاصی بدین مقوله دارند.

در این نوشتار روی سخنم با انگشت شمار مدیرانیست که هنوز چندان بلندنظرانه به مسایل نمی نگرند و بجای مساعدت و همراهی برای رشد و بالندگی رسانه ها که در بلندمدت زمینه سازی رشد و ترقی شهرستان و البته مجموعه شان می شود، از کمترین همکاری با رسانه ها دریغ می ورزند و نه تنها برنامه تدوین شده ای برای حمایت و همراهی ندارند بلکه گاها حرکات چندان شایسته ای انجام نمی دهند.

یکی از جدیدترین آنها جلوگیری یک مسئول روشنفکر! از همکاری اعضای روابط عمومی یک مجموعه معدنی با رسانه است.

 انگار فراموش کرده که او نیازمند رسانه است و نه رسانه نیازمند وی! اینگونه عدم همکاری را چونان بستن پنجره برای حذف نورافتاب تشبیه می کنم، شاید آقای مدیر! فکر می کنند با بستن پنجره اتاقشان می توانند جلوی تابش نورخورشید بر پهنه بیکران را بگیرند!

اینکه با کوچکترین انتقادی گوشه چشم باریک کنیم و ابرو در هم کشیم، باعث می شود در هنگام فعالیت خطاهایمان  را نشنویم و پس از دوران مدیریت نیز فرصتی برای تلافی نیابیم.

جایی خواندم نهادی در یکی از شهرهای برخوردار استان نسبت به خرید آثار مولفین این شهر  اقدام نموده و البته اینگونه نگرش هاست که  باعث می شود که این شهر گل سرسبد استان شود.

بنا داشتم قدری شفاف تر بنویسم اما شایسته دیدم ابتدا قدری در لفافه بگویم و اگر این بزرگوار ترتیب اثری نداد حسب وظیفه شرعی و رسانه ای قدری شفاف تر بنویسم، ضمن آنکه امیدوارم تجربیات چند سال اخیر باعث گردد زین پس آنقدر بلند نظری و بلند همتی در شهرمان شاهد باشیم که قلم نویسندگان صرف نوشتن کوته نظری ها نشود و بیشتر برای توسعه هزینه گردد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
عباس ابراهیمی خوسفی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 1 آبان 1392 - 10:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سرور عزیز اینان از آگاهی مردم می ترسند

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 2 آبان 1392 - 4:23 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت

حبیب حسن زاده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 3 آبان 1392 - 12:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش رسانه ها در جهت تنویر افکار عمومی و خدمت به توسعه و رشد و بالندگی جامعه ، نویسنده محترم بهتر بود بجای کلی گوئی اصل مسئله را بیان و صد البته پیش از آن با افراد مرتبط هم مذاکره مینمود تا خدای ناخواسته مسؤلین محترم دچار ظن و گمان نشوند .

You cannot copy content of this page