اختلاط دختران و پسران منشأ ایجاد فساد در دانشگاه‌ها است/ مسئله جنسیتی در دانشگاه‌های کشور حل شود

دسته: اخبار ایران , فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 15 آبان 1392
قم – خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان گفت: اختلاط دختران و پسران منشأ ایجاد فساد در دانشگاه‌ها است چرا که کنار هم قرار گرفتن دو جنس مخالف هر چقدر که ایمانشان بالا باشد ارتکاب به گناه را اجتناب نا‌پذیر می‌کند.
IMG15092401

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی، شامگاه سه شنبه در دیدار رئیس و مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س)، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: حرکت امام حسین(ع) به سمت کربلا ظاهر و باطنی داشته که ظاهر آن اجابت دعوت مردم کوفه و باطن آن نیز رسوا کردن نظام طاغوت بود.

وی بیان داشت: امام حسین(ع) می‌دانست که اسباب تشکیل حکومت اسلامی فراهم نیست به همین خاطر به همراه زن و فرزند خود راه کربلا را در پیش گرفت تا از این راه بی‌تفاوتی که در جامعه آن زمان وجود داشت را بهم بریزد و برای دیگران سرمشق و الگو باشد.

ابراز خرسندی از فعالیت دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه(ص)

استاد برجسته حوزه در ادامه با ابراز خرسندی از فعالیت دانشگاه حضرت معصومه(ص) که تنها دانشجویان دختر را پذیرش می‌کند، افزود: خروجی‌های این دانشگاه می‌توانند، همگی چراغ اسلام را در دست بگیرند و مبلغ اسلام باشند.

وی با بیان اینکه فیزیکدانان و ریاضی دانان نیز می‌توانند مبلغ اسلام باشند، افزود: فعالیت‌های دانشگاه حضرت معصومه(س) در واقع امر به معروف و نهی از منکر عملی است.

مسئله جنسیتی در دانشگاه‌های کشور حل شود

آیت الله سبحانی، با تاکید بر اینکه باید مسئله جنسیتی در دانشگاه‌های کشور حل شود با ابراز رضایت از تک جنسیتی بودن دانشگاه حضرت معصومه(س) افزود: اختلال دختران و پسران منشاء ایجاد فساد در دانشگاه‌ها است چرا که کنار هم قرار گرفتن دو جنس مخالف هر چقدر که ایمانشان بالا باشد ارتکاب به گناه را اجتناب نا‌پذیر می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان جهان، ابراز امیدواری کرد تا فعالیت‌های دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه(س) در قم برای سایر استان‌های کشور الگو باشد.

تاکید بر استفاده از اساتید زن در دانشگاه حضرت معصومه(س)

وی با تاکید بر استفاده از اساتید زن در دانشگاه حضرت معصومه(س) به راه اندازی مدرسه علمیه برای طلاب خواهر در سال ۱۳۴۵ اشاره کرد و ابراز داشت: در آن سال این مدرسه را با تعداد پنج طلبه خواهر راه اندازی کردیم که اساتید برجسته حوزه نیز برای آنان تدریس می‌کردند که امروز منجر به ایجاد حوزه علمیه خواهران شده است.

آیت الله سبحانی به رئیس و مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س) توصیه کرد کار‌هایشان برای رضای خدا باشد و در مسیر فعالیتشان ثابت قدم باشند و از هیاهو‌ها هراسی به دل راه ندهند.

در ابتدای این دیدار نیز رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه را ارائه کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page