خدایا ! مبادا تاسوعا به عاشورا گره خورد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 23 آبان 1392

shahadat1-011_AzmeZohoordotir

امروز لشکریان عمرسعد، حسین و کاروانیانش را محاصره کردند.امروز تاسوعاست ، روزی که حسین در این روز محاصره شد. لشکریان ظلمت و جهل در جبهه باطل،خیمه های یاوران نور و توحید درجبهه حق را محاصره کردند.

اما نه…! حسین ازروزی محاصره شد که ایمان امت رسول الله(ص) به کفر و شرک گرایید .

سیدالشهداء از روزی محاصره شد که نگاه امت پیامبر از آخرت به دنیا معطوف شد .

اباعبدالله روزی محاصره شد که شکم های هوا پرستان دنیا را لقمه های حرام شیطان پرستان پر کرد.

امام زمان من ،  از روزی محاصره شد که سیم و زر طاغوت ، چشمان مردم دنیا زده را پر نمود.

حسین روزی محاصره شد که پیغام های فرستاده اش قیس ابن مسهر نادیده گرفته شد و مسلم ابن عقیل به بهایی اندک فروخته شد.

ای امت رسول الله و ای محبان حسین ! قول معروفی از قاصدک فهیم قبیله ماست که می گفت : هرروز که در آن امام زمان با رذایل و صفات نفسانی مردمان زمانه محاصره شوند ، آن روز تاسوعاست.خدایا ! مبادا تاسوعا به عاشورا گره خورد .

ولی عجیب است دشمن در آن سو محاصره و تحریم و اسارت می بیند و اینجا یاوران ، آزادگی و تربیت و حریّت را معنا می کنند . آنجا لشکریان ظلمت ابلیس ما را در خون و آتش و مصیبت می بینند و اینجا لشکریان امام نور ، زیبایی و امنیت و رحمت می بینند.

عصر همین امروز بود که ابالفضل(ع) در مواجهه با گروهی از ابلیسیان ، به امام حسين(ع) گفت: ای برادر! اين گروه نزد تو آمده‏اند. امام(ع) سر برداشت و به عباس فرمود: “سوار شو ای برادر جانم فدایت! با اينها ملاقات كن و انگيزه و هدف آنان را بپرس.” قمر بنى هاشم با بيست سوار كه زهير بن قين و حبيب بن مظاهر نيز در ميان آنان بودند متوجه آنان شد و به ايشان فرمود: چه تصميم جديدى گرفته‏ايد؟ چه منظورى داريد؟ گفتند: دستور از امير آمده كه به شما بگوئيم: مطيع امر او شويد، يا با شما كارزار نمائيم. عباس(ع) فرمود: عجله نكنيد تا من نزد ابى عبد اللَّه باز گردم و سخن شما را برايش باز گويم. گفتند: مانعى ندارد، برو حسين را ملاقات و از سخن ما آگاه كن و هر چه گفت جواب او را براى ما بياور! عباس(ع) نزد امام حسين(ع) آمد و آن حضرت را از مطالب آن گروه آگاه كرد. امام(ع) به قمر بنى هاشم فرمود: ” به سوى آنان بازگرد و اگر توانستى امشب را مهلت بگير و جنگ را به فردا موكول كن تا ما امشب را به نماز و استغفار و مناجات با پروردگارمان بپردازيم؛ زيرا خدا مى داند كه من به نماز و تلاوت قرآن و کثرت دعا و استغفار علاقه شديد دارم.”

مشکل این است که خفاشان شب پرست ، خورشید را نمی شناسند . اینجا دشمنان ما ، ما را نمی شناسند . آنها نمی دانند و نمی فهمند ؛ آنجا که امام باشد بهشت است . اینجا بهشت است ، اگر مرا سرزنش نمی کنید. اینجا همه چیز ما رأیت الا جمیلا است . اینجا همه چیز حمد خداست . اینجا همه چیز بسم الله الرحمن الرحیم است!

محمد حسین فیاض


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page