ایجاد کارگاه های حمایت شده برای اشتغال معلولین از سوی خیرین

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 2 آذر 1392

رئیس بهزیستی بافق عنوان کرد:

 ایجاد کارگاه های حمایت شده برای اشتغال معلولین از سوی خیرین

 رئیس بهزیستی بافق، با بیان این مطلب که  تا کنون نسیت به برگزاری برخی کلاس ها و دوره های آموزشی برای معلولین و مددجویان اقدام نموده ایم، گفت: فراگیری این آموزش ها به منظور آماده سازی معلولین برای ورود به عرصه اشتغال و درآمدزایی است.

محسن خوشگذران، با اشاره به قانون جذب معلولین در قالب 3 درصد استخدامی دستگاه و شرکت های دولتی، ادامه داد: انتظار داریم این تعهد در کارفرمایان ایجاد و این رویه بگونه ای باشد که این شرکت ها تخصص و مهارت های لازم را با بهزیستی مطرح تا معلولین با فراگیری آموزش ها و مهارت های لازم در این محیط ها جذب شوند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان و معلولین زیرمجموعه، افزود: روند توانمند سازی مددجویان و معلولین زیرمجموعه از اولویت های این اداره است.

وی با اشاره به مساعدت بیمه ای بهزیستی با کارفرمایانی که نیروی معلول جذب نمایند، تصریح کرد: اشتغال مددجویان در سازمان ها نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در اولویت  قرار دارد.

خوشگذران، به انعقاد تفاهم نامه با شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اشاره و عنوان کرد: با مساعدت مدیریت این شرکت نسبت  به تخصیص 20 امتیاز استخدامی برای در اولویت قرار گرفتن معلولین اقدام و تعدادی در این واحد معدنی جذب شدند.

این مسئول، گفت: ایجاد کارگاه های حمایت شده و متناسب برای اشتغال معلولین از سوی خیرین را از کارهای قابل توجه دانست.

رئیس بهزیستی بافق با اشاره به ناشناخته ماندن فعالیت این مجموعه برای مردم و خیرین، عنوان کرد: امیدواریم با راه و روش های مختلف برای مردم خیرین بدین سمت و سوی سوق یابد.

وی ضمن تاکید بر مشارکت خیرین، تصریح کرد: اگر خیرین در شروع برخی زمینه ها مشارکت کنندامکان جذب بودجه و اعتبار نیز فراهم می گردد.

خوشگذران، با اشاره به شماره حساب مشارکت های مردمی بهزیستی، افزود: این شماره حساب متمرکز بوده و در فیش واریزی می توان نیت و نام شهرستان را معین کرد.

رئیس بهزیستی بافق گفت: همچنین در قبال وجوه نقدی  و کمک های غیرنقدی  شهروندانی  که به اداره مراجعه کنند نیز رسید ارائه می شود.

طیبه دانشی و بهجت زکی زاده؛ کارشناسان اشتغال و مشارکت مردمی بهزیستی بافق، نیز در این نشست نسبت به ارایه گزارش در زمینه های مرتبط با حوزه فعالیتشان پرداختند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page