مدیر آموزش و پرورش بافق:
بیش از 60 درصد دانش‌آموزان بافقی در کتابخانه‌ها عضو هستند
مدیر آموزش و پرورش بافق بر ضرورت ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه کتاب تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون بالغ بر 60 درصد از دانش‌آموزان بافقی، عضو فعال کتابخانه‌های مدارس و عمومی شهرستان هستند.
محمود خواجه‌ای اظهار داشت: از مجموع هشت هزار نفر دانش‌آموز شهرستان بافق، پنج هزار نفر عضو کتابخانه‌های مدارس و عمومی هستند.
وی با بیان اینکه باید انگیزه لازم برای مطالعه کتاب‌های غیردرسی و مفید در افراد ایجاد شود، عنوان کرد: همکاران ما در این اداره می‌کوشند تا توسعه مطالعه مفید با همکاری اولیا و مربیان در دانش‌آموزان نهادینه شود.
مدیر آموزش و پرورش بافق بر ضرورت به روز شدن کتابخانه‌های مدارس این شهرستان تاکید کرد و افزود: تجهیز کتابخانه آموزشگاه‌ها به ابزار مدرن و تامین کتاب‌های جدید و سودمند از نیازهای جدی کتابخانه‌های مدارس است.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در آموزشگاه‌ها برای گسترش کتابخانه‌های مدارس اظهار داشت: ترغیب دانش‌آموزان برای استفاده از کتابخانه‌های مدارس و عمومی در سطح شهر از کارهای ماندگاری است که می‌تواند نتایج ارزشمندی به همراه داشته باشد.
خواجه‌ای خاطرنشان کرد: با داشتن کتابخانه‌های مجهز و مدرن، مدیران مدارس و مربیان آموزشی با برنامه‌ریزی‌های مناسب می‌توانند زمینه آشنایی دانش‌آموزان را با کتاب‌های پر بار و ارزشمند فراهم کنند تا عادت به مطالعه از سنین پایه در افراد نهادینه شود.
این مسئول، ایجاد فضاهای مناسب در کتابخانه‌ها با داشتن کتاب‌های مفید و نشاط آور را برای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به مطالعه کتاب‌های درسی و غیردرسی ضروری دانست.
مدیر آموزش و پرورش بافق همچنین با اشاره به افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و تاثیر آن در جامعه اظهار داشت: اگر جوانان و نوجوانان به کتابخوانی علاقه‌مند شوند، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در همه سطوح اجتماعی بوده و قادر خواهیم بود در برابر تهاجم فرهنگی غرب و دسیسه‌های دشمنان داخلی و خارجی مقاومت کنیم.
وی، مطالعه مفید را علاوه بر افزایش سطح آگاهی، آشنایی و الهام‌پذیری از زندگانی انسان‌های موفق در طول تاریخ تمدن بشر دانست و تصریح کرد: مطالعه کتاب و تحقیق و پژوهش، افق تازه‌ای را به روی انسان می‌گشاید.
خواجه‌ای یادآور شد: تفکر درباره بزرگان هنر، اندیشه، فلسفه و آشنایی با فرهنگ و تمدن تمامی جهان تنها از راه مطالعه دقیق و علاقه‌مندی به تحقیق امکان‌پذیر است.
رئیس آموزش و پرورش بافق همچنین با اشاره به سرانه مطالعه عنوان کرد: اینکه سرانه کتابخوانی را کم اعلام می‌کنند به خاطر این است که مطالعه در کتابخانه‌های مدارس و تحقیق و پژوهش رایانه‌ای را به حساب نمی‌آورند.
این مسئول ادامه داد: خرید کتاب از سوی مردم، مطالعه روزنامه‌ها، مراجعه به سایت‌های خبری و آگاهی از اخبار منتشر شده، زوایای پنهانی است که در ارائه آمار سرانه مطالعه دیده نمی‌شود.
مدیر آموزش و پرورش بافق با بیان اینکه باید با ابزار سنجش مناسب‌تر، میزان سرانه مطالعه را مشخص کنند، عنوان کرد: اگر جمع مطالعات فوق را به سرانه کتابخانه‌های عمومی اضافه کنیم، سرانه مطالعه چند برابر آمار فعلی خواهد بود.

عبداللهی