میر محمدی بنیانگزار تفکر «توازن مدیریتی» در استان خواهد بود؟

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 3 آذر 1392

IMG_1491

مسلما با تغییر دولتها علاوه بر شیوه ها و روشهای کشورداری این مدیران دولتی هستند که در چرخه تغییر پست و جایگاه قرار می گیرند و تا حدی تغییر مدیران و شیوه مدیریتی هرکشور خواسته مردم است و این مردمند که با انتخابی که در راس هرم مدیریتی و اجرایی انجام می دهند لزوم و میلشان به این تغییر را با روی آوردن به یک شخص یا گفتمان به صورت پیامی حداکثری به منصه ظهور می گذارند.

در تغییر مدیران اجرایی هم هر دولتی بنا به تفکر،شیوه مدیریت،شعارها و وابستگی هایش به احزاب و گروههادست به تغییر می زند و این تغییر گاهی تند است و عجولانه و گاه ملایم است و با تدبیر.

اگر واژه هایی مثل «تغییر اتوبوسی» ، «زلزله مدیریتی» یا «گونی تکانی مدیران» که مدتی است در عزل و نصب مدیران به صورت جملات قابل تامل در اخبار و تحلیلها در حال تکرار است دقت نمایید متوجه می شوید چه بسا این عبارات به معنی انتقاد از شیوه های تغییر مدیران در قبل و یا ارائه پیشنهاد و حتی خط دهی برای تغییرات کنونی باشد.

در اینکه تغییر شایسته و بایسته و انتصاب زیرمجموعه ای هماهنگ برای پیشبرد امور از نیازهای مدیریتی است شکی نیست اما اگر این عزل و نصبها از قاعده و قانون و شاخص های توانمندی پیروی نکند و به اصطلاح موضوع انتقام در عزل و نصبها با ملاک خودی های حزب و گروه و غیر خودیها در این تغییرات جایگاه پیدا کندچه بسا تغییرات انجام شده نه تنها مفید نباشد بلکه ضررهایی داشته باشد غیر قابل جبران.

به نظر می رسد استان یزد در تغییرات مدیریتی همانگونه که شخص استاندار در جلسات مختلف و دیدار با اقشار مختلف بر آن تاکید داشته اند نیازمند تعادلی معقول و استفاده از همه پتانسیل های استان با در نظر گرفتن شایستگی ها و توانمندیهاست.

از آنجایی که چند سالی است پیشرفت و توسعه شهرها در استان یزد از دارا و ندار به معنای سرمایه های طبیعی شهرها به سوی دارا و ندار در نفوذ سیاسی و مدیرتی تغییر یافته است پیشنهاد می شود استاندار محترم برنامه ای هدفمند برای رسیدن به توازن مدیرتی استان با در نظر گرفتن توانمندی و شایستگی افراد از همه شهرهای استان در نظر بگیرند وسنگ بنای  این عدالت سیاسی – مدیرتی را به عنوان اولین استاندار بهره برنده از استعدادهای کل استان بنیانگزاری و به عنوان یادگاری خیرخواهانه برای استان یزد به یادگار گذارند.

در خصوص استفاده از مدیران کنونی و مدیرانی که شخص استاندار و تیم بررسی کننده برای انتصابات پیش رو در نظر خواهد گرفت نیز پیشنهاد می شود شایستگی ،قابلیت ،توانمندی و استعداد مدیران جدید به همراه سوابق ، عملرد و نقاط قوت و ضعف مدیران سابق یا کنونی  با شاخصای موفقیت در کار آن هم در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت مورد برسی و مقایسه قرار گرفته و تصمیم نهایی در عزل و نصب نمره یا انحراف از معیاری باشد که از این آنالیز بدست می آید.چرا که وقتی پای معیار و شاخص موفقیت در مدیریت به میان آید پای افراد زیادی از پله انتخاب و انتصاب خواهد لغزید.

 جابجایی مدیران در سطوح مختلف از شهر به استان یا برعکس و در نظر گرفتن رضایت مردم از عملکرد مدیران کل و جزء نیز می تواند در تغییرات مدیریت اجرایی استان مفید و کارآمد باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page