نیروی انتظامی استان باید بداند که کارد به استخوان رسیده

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
شنبه - 16 آذر 1392
امام جمعه میبد یا اشاره به اینکه همه دستگاه قضایی و اجرایی استان و کشور باید بدانند که مردم حساسیت خاصی نسبت به پروژه فولاد میبد که سال هاست در شرایط بلاتکلیفی است دارند گفت: مردم انتظار دارند مشکل این پروژه با سرعت بیشتری دنبال شود و گره باز شود.

امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به شرایط امروز جهان و برداشته شدن قدم های رو به جلو ایران در مذاکرات ژنو گفت : مادامی که مقام عظمای ولایت آن دیدبان بزرگ انقلاب ، حرکت مذاکره را در چارچوب های تعیین شده تایید می کنند؛ طبعا ملت هوشمند ما هم آن  را تایید خواهند کرد .

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی هم شجاعت و مقاومت و هم حکمت و مصلحت وجود دارد خاطرنشان کرد: بنابراین در امتداد این حرکت نورانی که از انقلاب، دفاع مقدس تا پیشرفت های علمی سپری شده است ؛ صیانت از انقلاب اسلامی و ارزشهای متعالی انقلاب بوده و امروز هم در مقطعی قرار گرفتیم که این مقطع در حوزه مذاکرات است.

خطیب جمعه میبد گفت: یادمان نرود که انقلاب اسلامی پایه ریزی سبک جدیدی از زندگی ایمانی، معنوی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی است و حرف نو برای بشریت امروز دارد.

وی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران با تقدیم شهیدان سرافراز و تلاش و مجاهدت بی نظیر حرکت نوعی را در جهان آغاز کرده و پیشگام نگاه جدید به فرهنگ، جامعه و صیانت است تصریح کرد : این حرکت ملت هم در ابعاد مادی و هم شاخص های رشد و توسعه ، دست کمی از غالب کشورهایی که وابسته به بیگانه هستند ندارد و از لحاظ معنوی، فرهنگی و سیاسی هم پیشگام است و دین، ایمان و اخلاق خود را تا سطح بالایی صیانت کرده است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، در ادامه با بیان شش شاخص و معیار در حرکت های سیاسی گفت : اگر مجلس ، دولت و همه قشرها و جناح ها بر این معیارها در حرکت های سیاسی توجه کنند ، مسیر موفقی را طی خواهند کرد .

معیارهای مهم در حرکت های سیاسی

خطیب جمعه میبد ، ریشه داشتن ملت ایران در مقاومت و مجاهدت جانانه را اولین معیار در حرکت های سیاسی خواند و تصریح کرد: توجه به ارزشهای مقاومت ، جهاد ، شهادت و پایداری در مسیر ارزشهای متعالی دینی چیزی است که همه ملت و مسئولان و مذاکره کنندگان باید بر آن واقف باشند و هیچگاه از این مقوله غفلت نکنند.

وی خاطرنشان کرد : باید بدانیم که استقلال ، عظمت و کارهای بزرگی که ملت در احیاء اسلام و عظمت کشور ایجاد کردند ، به برکت جهاد در راه خدا و مجاهدت در مسیر ارزشهای الهی ، مقاومت و پایداری بود .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، توکل بر خدا و اعتماد به مردم را دومین شاخص در حرکت های سیاسی بیان کرد و افزود: نیروی لایزال الهی و نیروی عظیم ملت همیشه معجزه آفرین است .

امام جمعه میبد ، انفعال و نشان دادن ضعف را سومین اصل در حرکت های سیاسی برشمرد و تاکید کرد : در حرکت های سیاسی نباید از خود ضعف نشان داد چرا که موجب تجلی و پیشرفت دشمنان می شود و قطعا دشمنان نباید فکر کنند که تحریم این ملت را از پای در می آورد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه ، هوشمندی و دقت در حرکت های سیاسی را چهارمین اصل خواند و گفت : در حرکت های سیاسی ، هوشمندی و دقت بالا بسیار موثر است .

وی با بیان اینکه نباید تصور کرد با یک گفتگو و مذاکره همه مشکلات قابل حل شدن است ؛ پرهیز از ذوق زدگی را یکی دیگر از معیارهای حرکت سیاسی دانست و افزود: ذوق زدگی در برابر دشمان موجب ضعف می شود .

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد : باید حل مشکلات را درون زا بدانیم و با تلاش مستمر خود پایه های اقتصادی را در برابر هرگونه سختی قوی تر کنیم .

امام جمعه میبد تصریح کرد : برای اینکه بتوانیم در برابر امواج سنگین بین المللی مقاومت کنیم باید برنامه های حماسه سیاسی ، قوی و استوار طراحی کنیم و از زیرساخت های اقتصاد مقاومتی ، درون زا و متکی به ملت و علم و دانش بومی بهره ببریم و این همان ضرورتی است که مجلس و دولت و همه قشرها و جناح ها باید بر آن توجه کنند.

خطیب جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به برخی از حرف های بی ربط دولت های غرب، بعد از مذاکرات ژنو گفت: دنیا بداند اگر ایران اسلامی روی مسائل منطقه و مصالح بین الملل وارد گفتگو شده است، اگر دولت های غربی بد عمل کنند و خیانت کنند؛ ملت ما کوتاه نخواهد آمد و از آرمان ها و پیشرفت های خود دست برنخواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ،  با بیان اینکه همبستگی ، پیوستگی ، آمادگی و روح مقاومت باید در ملت ما موج بزند تصریح کرد: همه جناح ها و طبقات گوناگون اجتماعی و سیاسی باید رهبری مقام معظم رهبری را در این حرکت ها مورد توجه قرار دهند و دچار ذلت و لغزش در این مسیر حساس نشوند چرا که ملت بزرگ ایران دریاست و به فضل الهی در برابر همه طوفانها موج آفرین خواهد بود .

نیروی انتظامی استان باید بداند که کارد به استخوان رسیده

آیت الله اعرافی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی شهرستان، به شدت از بی توجهی نیروی انتظامی استان در تامین کمبودهای انتظامی شهرستان از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری اظهار تاسف کرد و افزود: شهری با قریب یکصد هزار نفر جمعیت و با گستره و پیچیده گی های خاص نیازمند توجه ویژه است با این حال از انتظامی استان توجه مناسبی به این شهر نمی شود.

امام جمعه میبد با بیان اینکه گاهی حتی در تغییر و تحول ها هم اصلا توجهی به مسئولین شهر نمی کنند و به تذکرات هم بی اعتنا هستند افزود: فرمانده انتظامی استان باید بداند امام جمعه و مسئولین حتما مصالح مردم را در نظر می گیرند و باید امکانات لازم و متناسب با نیروی انتظامی را در میبد فراهم کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه، تصریح کرد: دیگر کارد به استخوان رسیده و تا زمانی که فرماندهی انتظامی استان به فراخور مردم میبد دست به کار جدی نزند حرفی با آنها نخواهم داشت .

مسئولین استان و کشور در گره گشایی از فولاد میبد تلاش کنند

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از سخنان خود با عذرخواهی از سرمایه گذاران و کارگران فولاد میبد گفت : هر چند در تعدادی از پروژها در سطح کلان به نتیجه های مثبت و بزرگ رسیدیم که در برخی از آنها رسیدن به موفقیت قابل تصور نبود اما در مقوله فولاد متاسفانه کسانی در مزایده برنده شدند که هر چند توانایی این کار را داشتند اما با یک پرونده قضایی پیچیده مواجه شده اند که زیاد امیدی در راه انداختن فولاد میبد از سوی آنها نیست .

امام جمعه میبد تصریح کرد : اما هیچ روزی نیست که این مقوله از سوی فرماندار و شخص امام جمعه در حال پی گیری نباشد.

خطیب جمعه میبد گفت : همه دستگاه قضایی و اجرایی استان و کشور باید بدانند که مردم حساسیت خاصی نسبت به این پروژه که سال هاست در شرایط بلاتکلیفی است دارند .

وی افزود: مردم انتظار دارند مشکل این پروژه با سرعت بیشتری دنبال شود و گره باز شود.

روز جهانی معلولین 

آیت الله اعرافی ، روز جهانی معلولین را گرامی داشت و افزود:  معلولین و جانبازان بخشی از جامعه هستند و باید با حفظ کرامت معلولین و کمک به آنها در جامعه و خانواده تلاش شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، همچنین بر توجه به سالمندان و حفظ جایگاه آنها در خانواده ها تاکید کرد و از موسسات ، بهزیستی ، خیرین و همه نهادهای مردمی که در خدمت جامعه معلولین و جانبازان هستند قدردانی کرد .

روز بهداشت :

آیت الله اعرافی ، مقوله بهداشت را یکی از زیرساخت های اصلی در پیشرفت جامعه عنوان کرد و افزود:با بالا بردن فرهنگ در حوزه بهداشت و رعایت مسائل بهداشتی می توان بسیاری از هزینه ها و خطرها را کاهش داد .

امام جمعه میبد با اشاره به نقش رابطین بهداشت در گذشته و کمرنگ شدن آنها در حال حاضر گفت : باید مقوله رابطین بهداشت و سرپل های بهداشت در مناطق مختلف فعالتر شود .

خطیب جمعه میبد در ادامه با اشاره به عواقب خطرناک بیماری ایدز در جامعه گفت : هرچند همه موارد ایدز به خلاف و تخلف بر نمی گردد اما سرچشمه آن خلاف و تخلف است و امروز چراغ های خطر فروپاشی خانواده و ارزشهای عفاف و حجاب روشن شده است و جامعه را تهدید می کند و اگر مردم اصل امر به معروف و نهی از منکر را در خانه و همه محیط های کار و اجتماع انجام ندهند جامعه رو به تباهی خواهد رفت .

وی با اشاره به پدیده غیربومی ها و آسیب های ناشی از آنها در تخریب فرهنگ بومی و اصیل گفت : هرچند نیروی انتظامی و بخش های امنیتی وظایف سنگینی بر عهده دارند اما فرهنگ ما باید مرض ها و میکروبها را پس بزنند .

امام جمعه میبد تاکید کرد : امروز اگر هر کس قدمی برای استحکام بنیانهای خانواده و مبارزه با مفاسد اخلاقی و ترویج زمینه های ازدواج بردارد جهاد در راه خدا کرده است .

تنها ره توشه حرکت به سوی خدا تقواست

آیت الله اعرافی در آغاز این خطبه با استناد از موعظه های امیر متقیان علی (ع) در نهج البلاغه ، نمازگزاران را به تقوا و پرهیزکاری سفارش و دعوت کرد و افزود: تنها ره توشه حرکت به سوی خدا ، آینده و سعادت جاویدان در گروه تقواست و ترس از خدا و علاقه به خداوند انسان را در برابر گناه و معصیت بیمه می کند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه ، در ادامه از همه کسانی که در ایام عزاداری و سوگواری سالار شهیدان تلاش کرده بودند قدردانی کرد و افزود: امیدواریم مشعل عزاداری و سوگواری که مایه رونق دین و تعالی فرهنگ است همواره روشن باشد و فرهنگ عزاداری ما بر آمده از فرهنگ اصیل دینی و آموزه های کربلا و عاشورای امام حسین (ع) باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 16 آذر 1392 - 9:16 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
شهامت،صداقت،تخصص و شجاعت و سادگی آقای اعرافی قابل تقدیرو نحسین است.
برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.
اما در چندموضوع با ایشان حرف دارم:
1- مقوله فولاد متاسفانه دردست مافیای فولاد کشور رقم میخورد، نه مردم و نه مسئولین، لطفا اگرحرفتان جایی خریدار دارد این مطلب را هم بررسی و هم پیگیری کنید.
2- تولید فولاد ارزان قیمت فقط در بافق امکان پذیر است که آن هم با سایه مافیای فولاد پادرهوا مانده است.نه درمیبد و نه درجای دیگر.
3- تمرکز این همه کارخانه در شهر کوچکی چون میبد یعنی ارمغان الودگی هوا و تخریب محیط زیست و تهدید سلامت مردم، یعنی رشد بیماری خطرناک سرطان، کمی به آمار سرطان درمیبد توجه کنید
4- عزل و نصب ها در نیروهای نظامی و انتظامی را به فرماندهان عالیرتبه و بخش های تخصصی آنها واگذار کنید هرسازمانی برای خود قانون و سازوکاری دارد و ازعملکرد آنها هم در درون سازمان خودشان به شدت ارزیابی انجام میشود وقطعا سازمان عقیدتی سیاسی آنها که یک نهاد رهبری است بر انها نظارت دارد و اگرشما شکایتی دارید اول به آنها بگویید انشالله گوش میدهند و مشکل را به روش بهتری حل میکنند
موفق باشید

trdhgf این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 17 آذر 1392 - 11:07 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

این بار امان الهی زیر تیغ میبدی ها

You cannot copy content of this page