فاطمیه بافق، عاشورائی شد

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 6 اردیبهشت 1391
در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)
فاطمیه بافق، عاشورائی شد
در سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) شهرستان بافق غرق در عزا و ماتم است .
روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری فاطمه (علیها السلام) آب طلب نموده و بوسیله آن بدن مطهر خویش را شستشو داد و غسل نمود. سپس جامه‌ای نو پوشید و در بستر خوابید و پارچه‌ای سفید به روی خود كشید؛ چیزی نگذشت كه دخت پیامبر، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، دنیا را ترك نموده و به شهادت رسید؛ در حالیكه از عمر مباركش بنا بر مشهور، 18 سال بیشتر نمی‌گذشت و بنا بر مشهور تنها 95 روز پس از رسول خدا در این دنیا زندگی نمود.
امروز به مناسبت شهادت این بانوی بزرگ اسلام آیین های مختلفی در نقاط مختلفی از  شهرستان بافق سوی ارادتمندان به آن حضرت و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت در حال برگزاری است .
به همین مناسبت از چند روز گذشته در خیابانها و معابر مختلف شهر بافق پرچم و پارچه های سیاه به نشانه سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا(س)نصب شده است.
در این مراسم ها  که با حضور جوانان و نوجوانان سیه‌پوش همراه است، هیئت‌های عزاداری با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در سوگ ام ابیها (س) به عزاداری پرداختند.
گروهی  از عزاداران شهادت حضرت فاطمه (س) نیز در قالب دستجات سینه زنی و زنجیر زنی از نقاط مختلف شهر بافق  با عزاداری در معابر متنهی به آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق ،بار دیگر بر ارادت خود به ساحت مقدس آن حضرت تاكید می ورزند.
بازاریان مناطق و اصناف و  مختلف شهرستان  نیز با برافراشتن پرچم های سیاه و مزین به نام مبارك آن حضرت، عشق، ارادت و دلبستگی خود را به امام خوبی ها ابراز كرده اند.
همچنین به همت اداره كل اوقاف و امور خیریه بافق سوگواره ‘یاس نبوی’ در جوار بارگاه امام زاده عبدالله این شهرستان در حال برگزاری است .
آیین های مشابهی نیز به همین مناسبت در روستا ها و مناطق دیگر شهرستان بافق برگزار شده است . محمد علی عبداللهی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page