توزیع آرد سبوس دار در نانوایی های بافق از اول دی ماه

دسته: اقتصادی , علمی - پزشکی , عمومی
۲ دیدگاه
یکشنبه - 24 آذر 1392

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت بافق در حاشیه برگزاری جلسه آرد و نان شهرستان با اشاره به این مطلب گفت: با توجه به توزیع آرد سبوس دار در نانوایی های بافق مردم باید نسبت به خرید این نوع نانها توجه ویژه داشته باشند.

“کاظم صادقیان”با اشاره به اینکه مردم استقبال خوبی از نان های سفید دارند خاطر نشان کرد: نان های سبوس دار تیره وخوش طعم بوده و ارزش غذایی بسیار زیادی دارند.

وی افزود: رعایت میزان سبوس هر نان علاوه بر ارتقای ارزش غذایی آن، کاهش هزینه های پخت متصدیان نانوایی ها را به دنبال دارد.

صادقیان ادامه داد: پوسته خارجی گندم یعنی سبوس دارای مواد غنی شده و ویتامینه است که گاه در موقع سبوس گیری از بین می رود و نان تهیه شده با آرد بدون سبوس فاقد ارزش غذایی می باشد.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت بافق ضمن تاکید بر مزایای استفاده از نان سبوس دار و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان جهت استفاده از نان سبوس دار به بخشی از محاسن این نوع نان اشاره کرد و گفت:به ازای هر وعده غذائی که از نان سبوس دار استفاده شود خطر ابتلا به سکته قلبی تا 7درصد پایین می آید- بهترین راه مبارزه با امراض کولیت روده-کم خونی-یبوست-ناتوانی جنسی-نرمی استخوانی-تصلب شرائین مصرف نان سبوس دار است.

صادقیان افزود:10درصد مردم ایران مبتلابه دیابت هستند،20 درصد مبتلا به فشار خون،30درصد چربی خون،40درصد تری گلیسیرید بالا وبیش از 50درصد از چاقی رنج می برند وسالانه 100هزار نفر به آمار مبتلایان به دیابت افزوده می شود که با مصرف نانهای سبوس دار گندم وجو می توان از آن پیشگیری نمود.

وی با ذکر این نکته که سبوس موجود در نان سبوس دار 3 برابر نان سفید ،املاح آن(آهن-کلسیم-فسفر-روی) 2برابر نان سفید وقند آن نصف نان سفید است یادآور شد: خوردن نان های سبوس دار گندم یا جو احتمال ابتلا به دیابت را 50% کاهش می دهد.

گفتنی است ، سبوس گندم مهمترین وموثرترین ماده طبیعی برای یبوست است که تاکنون هیچ ماده طبیعی یا داروئی دیگر نتوانسته  باآن رقابت کند.به عقیده کارشناسان رفع یبوست پایه اصلی پیشگیری از بیماریها وبسیاری از اختلالات بدن حتی بواسیر-واریس-فتق وسرطان روده بزرگ می باشد

IMG_2234


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 24 آذر 1392 - 12:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

” هروعده غذایی نان سبوس دار هفت درصد سکته قلبی را کاهش میدهد ” پس آنها که نان سنتی مصرف میکنند سکته قلبی ندارند یا اینکه ماهم پس از 5 روز مصرف نان سبوس دار دیگر قرار نیست سکته بزنیم؟!
براستی کدامیک درست است؟

مجید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 24 آذر 1392 - 10:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تشکر میکنم از جنابعالی از توجه ویژه به این امر مهم.

You cannot copy content of this page