صعود به پاس مردانگی

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
۲ دیدگاه
یکشنبه - 10 اردیبهشت 1391
 به مناسبت سالروز تشییع شهدای گمنام در دولت آباد بافق گروه کوهنوردی مرکز فرهنگی هنری عروج این روستا به قله باجگان صعود کردند.
این گروه به پاس رشادت ها و دلاوری های شهدای هشت سال دفاع مقدس یویژه شهدای گمنام منطقه این حرکت ورزشی را هفته گذشته به مدت یک روز انجام دادند و موفق به صعود به قله باجگان شدند.
قله باجگان با ارتفاع 2879 كه دومين قله بلند شهرستان است؛ وجود عوارض متنوع كوهستاني نظير دامنه ها ؛ دره ها ؛ شكستگيها وگسل ها و… زیبایی خاصی به این ارتفاعات داده است .
روستای دولت آباد در فاصله 85 کیلومتری شهرستان بافق میزبان سه شهید گمنام است که در سال اردیبهشت ماه 84 پس از تشییع باشکوهی توسط مردم ، خانواده شهدا و مسئولین شهرستان و استان در تپه نورالشهداء این روستا به خاک سپرده شدند که اکنون به محلی برای زیارت عموم تبدیل شده است .
آب وهواي دلپذير وملايم ومعتدل و بهاری سبزدشت ؛ منطقه بكر حفاظت شده كوه باجگان و دامنه ای مشرف به روستای دولت آباد با تنوع گونه هاي گياهي بويژه جنگل نادر وكمياب ارس ( سبل ) وساير گونه هاي گياهي درختي نظير بادا م كوهي ؛ بنه ، انجير وحشي و … وگونه هاي مختلف دارويي وصنعتي نظير اشترك ؛كتيرا ؛ زيره؛ انغوزه آويشن ؛ شيرين بيان خاك شير اسپند و… وزيستگاه حيات وحش متنوع نظير قوچ وكل وبزكوهي و انواع پرندگان و…از مهمترین ویژگیهای این منطقه است .
عکس هایی در طول مسیر و قله این کوه توسط گروه کوهنوردی ارسال گردیده است که گواه بسیار خوبی برای طبیعت بکر و زیبای این منطقه است .محمد علی عبداللهی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
امیر حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 - 10:02 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام. ضمن عرض خسته نباشید صعود جوانان غیور دولت اباد رابه قله باجگان تبریک عرض میکنیم آفرین عالی بود

بازمانده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 - 10:59 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

پروردگارا
توفیقمان ده ‌اگر با خون وضو نگرفتیم

با یادخون دادگان وضو بگیریم

آفرین بر این همت ….

You cannot copy content of this page