از سند سجلی آیت الله شیخ محمد تقی بافقی رونمایی شد

دسته: عمومی , فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 5 دی 1392

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، به مناسبت هفته ثبت احوال و به منظور ارج نهادن به مقام علما، سند سجلی آیت‌الله شیخ محمد تقی بافقی در بافق رونمایی شد.

این سند سجلی شامل شناسنامه و کارت ملی نمادین و اصل سند است که در نشست شورای شهرستان بافق با حضور مدیرکل ثبت احوال استان یزد و امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان بافق رونمایی شد.

آیت‌الله بافقی، نامش “محمدتقی” و فرزند “حاج محمدباقر تاجر بافقی” و مادرش از سادات بوده و در سال 1292 هجری قمری در خانواده‌ای مذهبی در بافق در استان یزد دیده به جهان گشود.

آیت‌الله شیخ محمدتقی بافقی علوم مقدماتی را در بافق آموخت و در سن 14سالگی به یزد رفت در محضر “آخوند ملا محمد کاظم خراسانی” و “سید محمد کاظم یزدی” دو نابغه علمی، تحصیل فقه و اصول ‌کرد.

مرحوم بافقی در اثر ظلم رضاخانی به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در شهر ری تبعید شد و در سال 1365 هجری قمری پس از یک عمر مجاهدت دعوت حق را لبیک گفت و در جوار آستان مقدس حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

اکنون به منظور ارج نهادن به مجاهدت‌های این عالم نستوه، در سالروز تاسیس ثبت احوال کشور، سند سجلی آیت‌الله شیخ محمد تقی بافقی رونمایی شد.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد در حاشیه این مراسم اظهار داشت: آیت‌الله بافقی از شخصیت‌های برجسته کشوری و مایه فخر و مباهات استان به ویژه شهرستان بافق است.

سید محمد طباطبایی بیان داشت: رونمایی در استان دو مورد صورت گرفته، یکی رونمایی از سند سجلی آیت‌الله صدوقی و دیگری آیت‌الله عرافی در میبد و شهید ذوالفقاری کم سن و سالترین شهید انقلاب اسلامی که در میبد صورت گرفته است و سومین مورد از سند سجلی آیت‌الله بافقی است.

وی همچنین از آغاز صدور کارت ملی هوشمند در بافق خبر داد.

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی، امام جمعه بافق نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این عالم دینی ومبارز عصر رضاخانی جزو کسانی بود که ساده زیست بود و به هیچ وجه نه لباس و نه خوراک خود را از کشورهای بیگانه تامین نمی‌کرد و لباسی که می‌پوشید از کرباسی بود که در یزد تولید می‌شد.

وی، آیت‌الله بافقی را فردی دانست که به عنوان الگوی امر به معروف و نهی از منکر معرفی شده و افزود: آیت‌الله بافقی در زمانی قیام کرد که موقعیت حساس بود و اوایل تاسیس حوزه علمیه قم بود و او نیز در کهولت سن به سر می‌برد.

فرماندار بافق نیز در این مراسم، سرمایه‌های انسانی هر جامعه را گنجی دانست که توجه به آنها برای توسعه و کمال هر جامعه ضروری است.

IMG_2896 IMG_2912


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page