رشته ی نقشه برداری مسیر و مهندسی تکنولوژی نقشه برداری در مرکز آموزش علمی کاربردی بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 14 دی 1392

ادامه ی حیات هر کشوری با عنایت به توسعه و پیشرفتهای صنعتی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ارتباط مستقیمی با ایجاد و توسعه ی زیر ساختها و سازه های عمرانی و هم چنین  گستردگی شبکه ی راههای ارتباطی آن کشور دارد و برای رسیدن به یک تمدن پیشرفته ، داشتن راههای استاندارد بیش از پیش معلوم و آشکار است .

پروژه های راهسازی در اولویت امور عمرانی می باشند و  پیشرفت هر  کشور به میزان گستردگی جاده های آن می باشد.

رشته ی نقشه برداری مسیر برای دروه کاردانی ناپیوسته و مهندسی تکنولوژی نقشه برداری برای مقطع کارشناسی ناپیوسته در مرکز آموزش علمی کاربردی بافق به همت مهندس قنبری زاده رییس محترم مرکز از سال 1391 شروع به پذیرش دانشجو نموده است و درحال حاضر نیز برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری ثبت نام صورت می پذیرد.

اهمیت رشته ی مذکور زمانی روشن می شود که کلیه ی امور زیربنایی ، صنعتی ، معدنی و عمرانی نیازمند مطالعات نقشه برداری می باشند به طوریکه از ساخت جاده های ریلی و شوسه ، فرودگاهها  ، خطوط انتقال نیرو ، اکتشاف ؛ توسعه ؛ استخراج و بهره برداری معادن ، ساخت ابنیه های فنی، ساخت و سازبناها ، ساخت نیروگاهها؛ سدها ؛پل ؛تونل و سایر سازه های سبک وسنگین ، شهرسازی و توسعه ی فضای شهری و روستایی ، مطالعات اکتشاف منابع نفت و گاز و آبهای زیرزمینی و هم چنین مطالعات  زمین شناسی و تهیه ی نقشه های زمین شناسی ، امور نظامی و استراتژیکی ، تهیه ی عکس های هوایی ، امور کشاورزی و منابع طبیعی ، تهیه ی اطلس های جغرافیایی و … از نقشه بردای بهره برده و ابتدا و انتهای مراحل انجام امور فوق به میزان زیادی به تلاش نقشه برداران وابسته است.

با عنایت به گستردگی حوزه ی فعالیت این رشته ،نقشه برداران با شانس بیشتری برای مشغول به کارشدن در اکثر وزارتخانه ها وموسسات دولتی و هم چنین کلیه ی شرکت های خصوصی دارند .

امکان ادامه ی تحصیل در این رشته با گرایش های متنوع در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در ایران فراهم است و با عنایت به روند رو به توسعه ی کشور عزیزمان ایران نیاز به فارغ التحصیلان این رشته ی مهم و زیربنایی بیش از پیش احساس می شود .

با عنایت به اینکه اینجانب به مدت 6 سال مسئولیت  امور اشتغال فرمانداری شهرستان بافق را نیز بر عهده دارم بر اهمیت این رشته واقف و از علاقمندان به ادامه ی تحصیل در این رشته دعوت می نمایم .

دکتر هادی یزدانی

مدیر گروه مهندسی عمران و نقشه برداری دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز بافق و

کارشناس صنایع ، معادن ، امور اقتصادی و اشتغال فرمانداری بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page