بخت کارخانه آگلومراسیون بافق باز می‌شود!؟

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
یکشنبه - 15 دی 1392

IMG_5604-copy

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: با هماهنگی وزارتخانه صنعت معدن و تجارت، دومین کارخانه آگلومراسیون کشور به زودی در بافق افتتاح می‌شود و با افتتاح این واحد، سنگ آهن مرکزی بافق یک پله به تولید فولاد در کشور نزدیک می‌شود.

جواد عسکری در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از شرکت سنگ آهن بافق اظهار کرد: با راه‌اندازی این کارخانه برای حدود 400 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه همچنین می‌تواند ظرفیت تولید یک میلیون تن خوراک آگلومراسیون را داشته باشد.

کارشناس طراحی شرکت سنگ آهن بافق نیز در این بازدید با اشاره به تولید 4.5 میلیون تن سنگ آهن توسط شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در سال‌جاری اظهار کرد: این میزان سنگ آهن با عیار 44 تا 58 درصد آهن و فسفر زیر 6 درصد تولید شده است.

images

ابوالفضل زعفرانیه خاطرنشان کرد: ذخیره زمین‌شناسی معدن چغارت بافق بالغ بر 60 میلیون تن است که با استخراج سالانه چهار میلیون تن سنگ آهن در این معدن، عمر آن 10 سال دیگر دوام دارد.

وی تصریح کرد: این 10 سال بدون در نظر گرفتن اصلاح پیت اصلی است که با این اصلاح، چند سالی به عمر معدن سنگ آهن بافق اضافه می‌شود.

این کارشناس معدن خاطرنشان کرد: بخشی از محصول استخراج شده به کارخانه فرآوری و تولید هدایت می‌شود و بخش دیگر آن برای استفاده آینده در انبارها دپو می‌شود.

جانشین طرح آگلومراسیون بافق نیز با اشاره به راه‌اندازی مراحل نهایی کارخانه آگلومراسیون بافق گفت: کارخانه آگلومراسیون بافق به عنوان دومین کارخانه آگلومراسیون کشور تاکنون 97 درصد پیشرفت داشته است.

رحمان مظفری تصریح کرد: این کارخانه با ظرفیت 890 هزار تن تولید آگلومراسیون، آخرین مراحل خود را در حال گذراندن است و تا چند روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

IMG_10001118888

مظفری با بیان اینکه تست‌های بخش گروهی گرم و سرد این کارخانه انجام شده است، گفت: قسمت مکنده و پخت کوره هم به صورت آزمایشی روشن شده و با اجرای آن، همه بخش‌های کارخانه عملاً راه‌اندازی شده و تولید آگلومراسیون آغاز می‌شود.

جانشین طرح آگلومراسیون اظهار کرد: ماده تولید شده یا همان کلوخه آهن، برای استفاده در کوره بلند تولید صنعت فولاد کشور استفاده و مقداری از آن نیز صادر می‌شود.

وی همچنین از تلاش برای انجام تکنولوژی نگهداری این ماده در شهرستان بافق خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور بالا بردن زمان استفاده محصول آگلومراسیون در انبارها و احداث کوره بلند در شهرستان بافق، با گروه‌های مشاور در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم.

مظفری به مشکلات به جود آمده در مسیر راه‌اندازی کارخانه آگلومراسیون اشاره کرد و گفت: در مراحل اولیه کار، تکنولوژی این کارخانه به دست چینی‌ها بود و این گروه سایت کارخانه را ترک کردند و از دادن اطلاعات و تکنولوژی به متخصصان داخلی هم خودداری کردند.

جانشین طرح آگلومراسیون بافق تصریح کرد: به خاطر این مسائل، متخصصان ایرانی که همیشه دارای عزمی بلند هستند، توانستند با همکاری چند شرکت داخلی، نرم‌افزارهای PLC کارخانه را طراحی کرده و مشکلات به وجود آمده را از سر راه بردارند.

80742817-4568058

وی همچنین خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مکان این کارخانه مربوط به مرحله پخت است که با 75 متر مربع مساحت توسط متخصصان بومی نصب و راه‌اندازی شد.

مظفری گفت: مواد اولیه آماده شده که شامل سنگ آهن، کک، منگنز و آهک است، پس از چند مرحله میکس شدن با درجه حرارتی حدود یک‌هزار و 250 درجه سانتیگراد و مکش به کلوخه و آگلومراسیون تبدیل می‌شود./عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
شوخ طبع این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 دی 1392 - 4:51 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

حالا که بختش باز می شود بگید ببینیم این داماد خوشبخت کیه؟

شهروند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 دی 1392 - 9:55 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

این کارخونه هم شش ساله میگن افتتاح میشه
آخرشم نمیشه
اگر هم بشه تجهیزاتی بهمون دادن و جوری کار شده که خروجی قابل استفاده ای نخواهد داشت

بیکار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 16 دی 1392 - 3:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اخ جون يعني منم ميرم سركاربعد3سال راست بگو

You cannot copy content of this page