تجلیل از مقام معلم احترام به اندیشه انسانیت است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 12 اردیبهشت 1391
فرماندار بافق:
تجلیل از مقام معلم احترام به اندیشه انسانیت است
فرماندار بافق گفت: گرامیداشت مقام معلم در واقع احترام به علم و فرهنگ و اندیشه انسانیت است.
حسین ندافیان در همایش تجلیل از معلمان برتر در سالن همایش‌های آهن‌شهر بافق با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی ما قرآن کریم به عنوان بزرگترین کتاب انسان‌سازی برای هدایت بشر به بهترین شکل ممکن جایگاه و مقام معلم را ترسیم کرده است.
وی روز معلم را فرصت بسیار خوبی برای تبیین جایگاه و مقام معلم عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی و علمی شهرستان بافق برای گرامیداشت مقام معلم و ارائه عملکرد خود در این روز برنامه‌ریزی کنند.
فرماندار بافق با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم، خود را بهترین معلم معرفی کرده است، بیان کرد: اینکه در مکتب تربیت اسلامی به این موضوع تاکید شده است وظیفه ما را در قبال تحصیل و تدریس و علم‌آموزی و تفکر دوچندان می‌کند.
وی بر لزوم افزایش کیفیت برنامه‌های گرامیداشت هفته مقام معلم تأکید کرد و افزود: تجلیل از مقام معلم نه تنها ریشه در دین و اخلاق دارد، بلکه موجب ارتقای منزلت اجتماعی قشری می‌شود که در تربیت علمی و فرهنگی آینده‌ سازان کشور نقش عمده‌ای دارند.
ندافیان خاطرنشان کرد: یکی از ایام ارزشمندی که در نظام جمهوری اسلامی ایران با ابتکار و افتخار نامگذاری شده است، روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان روز گرامیداشت مقام معلم است و معلمان میهن اسلامی ما نیز با تأسی از پیامبر و شهیدانی همچون مطهری زمینه‌ساز فردایی روشن و نویدبخش آینده‌ای سرشار از امید به دانش‌آموزان هستند.
وی تجلیل از مقام معلم را احترام به علم و فرهنگ خواند و خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت از شئون الهی است که خداوند از وجود خود این شأن عظیم را به پیامبر و اولیای پاک خود واگذار کرده است و چه بسیار انسان‌ها که با پذیرش این مسئولیت قدم در مسیر اولیای الهی گذاشته‌اند و در تربیت نسل‌های آینده تاثیرگذار هستند و این قشر باید بستر را برای آینده بهتر فراهم کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به بازنشستگان فرهنگی گفت: با وجود اینکه این قشر در ظاهر فعالیتی ندارند، اما آثار خیر و برکات آنان در جامعه برای همه آشکار است.
فرماندار بافق با اشاره به فرمایش گوهربار حضرت علی(ع) مبنی براینکه “دانشمندان تا جهان ادامه دارد زنده هستند”، افزود: جامعه امروز مدیون تفکر و اندیشه این قشر است چرا که کار تعلیم و تربیت تمام شدنی نیست و محل خاصی هم ندارد.
ندافیان همچنین با بیان اقدامات انجام شده در سال گذشته در زمینه آموزش و پرورش تصریح کرد: به لحاظ گسترده بودن فعالیت‌های این نهاد در بخش‌های مختلف فرهنگی و علمی، توجه به زیرساخت‌ها و تامین اعتبار بیشتر در این بخش ضروری است.
وی در این راستا تعامل، هم‌فکری و همراهی خیرین، فرهیختگان و همه دوستداران علم و ادب را خواستار شد و خاطرنشان کرد: توجه به ساخت و ساز مراکز فرهنگی، علمی، بهداشتی و درمانی مهم‌ترین رویکرد سرمایه‌گذاری شهرستان بافق در سال جاری است.
شهرستان بافق دارای 830 فرهنگی است که در 86 آموزشگاه و مدیریت آموزش و پرورش در حال فعالیت هستند.
در این همایش از هشت معلم نمونه استانی و 13 معلم نمونه شهرستان تجلیل به عمل آمد
محمد علی عبداللهی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page