او پایه گذار آیین نیکی، سادگی و بزرگی است

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
شنبه - 21 دی 1392

روز تولدش نزدیک است. او پایه گذار آیین نیکی، سادگی و بزرگی است. کسی بود که خدا به پاس پاکیزگی و یکتاپرستی او، یک شبه خواندن را به او آموخت و جان او را برای ترویج دین و فرهنگ و فکر اسلامی آماده ساخت و او نیز پذیرفت تا هدایت گر بشر باشد.
حضرت محمد (ص) در روز 17 ربیع الاول سال عام الفیل دیده به جهان گشودند. از همان ابتدا مسیحیانی که از نیاکان خود شنیده بودند که خاتم پیامبران چه نشانه هایی دارد می دانستند که این کودک نو رسیده، روزی پیامبر و رهبر جامعه ای می شود که از مسلمانان وایمان آورندگان به دین حق و راستین اسلام تشکیل شده است.
حضرت محمد (ص) وقتی دیده به جهان گشود پدرش در میان خانواده نبود و فقط یاد او زنده بود. مادر ایشان نیز به هنگام شش سالگی حضرت محمد (ص) از دنیا رخت بر بسته، به دیار حق شتافتند. با این حال محمد(ص) به خوبی بزرگ شد و جوانی پرهیزگار و با تربیت بود تا آنجا که مردم او را به دلیل امانت داری و درستکاری بسیارش، محمد امین نامیدند.
در سن 25 سالگی رغبت جوانی را کنار گذاشت و با زن ثروتمند 40 ساله ای به نام خدیجه ازدواج کرد تا دارایی های او را در راه تبلیغ اسلام خرج نماید و خدیجه، آن زن درستکار و پاک دامن پذیرفت و ثروت خود را وقف اسلام و مسلمانان کرد.
در سن 40 سالگی به بعثت رسید و راهنما و رهبر مردم شد و ایشان را به ترک بت پرستی و پرستش خدای یگانه دعوت می کرد.
به دستور خدا به مدت 3 سال وظیفه اش را پنهانی انجام می داد و یاران با وفا و اسلام پذیرش را یکی یکی پیدا می کرد. اولین مردی که به دینش ایمان آورد، علی(ع) بود که خود اسوه ای از مسلمانی و تسلیم شدن در برابر دین بود و بعد از او ابوبکر و … . خدیجه نیز اولین زنی بود که اسلام را در آغوش گرفت.
بعد از 3 سال، دعوت آشکارا و علنی آغاز گشت وسختی ها و مشکلات نیز، آشکار شدند. جنگ هایی که پیامبر(ص) با تحمل فراوان سختی هایش گذراندند، 3 سال ماندن در شعب ابی طالب وتحریم دشمنان علیه ایشان، مرگ یاران با وفا و همچنین از دست دادن خدیجه و ابوطالب نمونه هایی از این سختی ها و تلخی های زمان ابلاغ دین خدا بود که پیامبر(ص) با تحمل این ها توانست وظیفه اش را مبنی بر گسترش دین و فرهنگ اسلام به خوبی انجام دهد.
حضرت محمد(ص) در غدیر خم با انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان جانشین خود به دستور خدا رسالتش را بر مردم کامل کرد و بعد از آن در 28 صفر سال یازدهم هجری در سن 63 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
دست نوشته ای کوتاه از محمد حسین ابراهیمی باجگانی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page