زنان یزدی برای پذیرش مدیریت اعتماد به نفس ندارند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 5 بهمن 1392

رییس کارگروه زنان و خانواده استان یزد در اولین نشست کاری خود با اعضای کارگروه که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اولین اولویت کاری اعضای کارگروه و دفتر امور زنان و خانواده استان را ارتقای مدیریتی زنان توانمند عنوان کرد و گفت: عدم اعتماد به نفس و خودباوری زنان یزدی مانعی برای پیشرفت آنان در ادارات استان شده است.

image_82346

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد به نقل از یزد بانو، “محمد علی طالبی” در اولین نشست کاری خود به عنوان رییس کارگروه زنان و خانواده استان یزد با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست از مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداري يزد به دليل پیگیری برنامه ریزی برنامه های دهه فجر ویژه بانوان قدردانی کرد.

وي با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالي) و امام راحل (ره) نسبت به نقش و جایگاه زنان، گفت: تأثیر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی در سخنان امام و رهبری به خوبی ذکر شده است.

معاون استاندار با بیان این مطلب که به دنبال دادن برخی مسئولیت ها به زنان توانمند استان یزد هستیم گفت: هنوز زمینه های رشد زنان برای قبول مسئولیت های بزرگ فراهم نشده است و علی رغم توانمنديهايي که در بین زنان استان وجود دارد، متأسفانه خودباوری و اعتماد به نفس لازم در بین زنان توانمند وجود ندارد.

طالبی تصریح کرد: برخی بانوان توانمند فعالیت در پست فعلی خود را کافی می دانند و حاکم شدن همین نگاه زنان بر مدیران مرد هم تأثیر گذاشته و مانعی برای پیشرفت زنان در پست های مدیریتی استان و سیستم های اداری شده است و در برخی موارد ارتقای مدیریتی زنان با مخالفت همسرانشان مواجه می شود.

وی یکی از اولویت های کارگروه زنان و خانواده استان یزد را به عنوان یک مطالبه جدی از دفتر امور زنان و خانواده استان، ایجاد اعتماد به نفس در بین زنان توانمند برای قبول پست های مدیریتی مورد تأکید قرار داد و افزود: نقش زنان درخانواده، فرصت محدودی را برای زنان ایجاد کرده است ولی باید زمینه های رشد آنان  فراهم شود.

رییس کارگروه زنان و خانواده استان با بیان این مطلب که استاندار یزد نیز در شرایط مساوی برای دادن پست های مدیریتی، خواستار دادن اولویت به زنان است اظهار داشت: کارگروه زنان و خانواده باید بتواند کارنامه درخشانی را در این زمینه از خود به یادگار بگذارد.

طالبی حضور زنان در صحنه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اوایل انقلاب را پررنگ دانست و اظهار داشت: الان حضور پررنگ زنان را در صحنه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مشاهده نمی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي استاندار با انتقاد از برخی نگرش ها نسبت به زنان به عنوان ” پیاده نظام انقلاب اسلامی”، تصریح کرد: برخی با این نگرش فکر می کنند که رسالت زنان به پایان رسیده است و هنوز این دید در بخش هایی از جامعه وجود دارد و بنده معتقدم که در کنار نقش های اساسی و مهم مادری و همسری در تحکیم بنیان خانواده، زنان می توانند در مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور پررنگی را داشته باشند.

طالبی  حضور کمرنگ اعضای کارگروه زنان و خانواده را در این نشست نشانه مظلومیت بحث زنان در استان دانست و تأکید کرد: مدیران عضو کارگروه باید خود را ملزم به حضور و پیگیری مصوبات نشست های کارگروه زنان و خانواده بدانند.

نگاه مدیران در دهه فجر نسبت به برنامه ریزی ویژه بانوان تغییر کند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تغییر نگاه مدیران استان را نسبت به مسائل زنان به ویژه در ایام الله دهه فجر خواستار شد و افزود: وقتی وسیله جای هدف را می گیرد متأسفانه هدف فراموش می شود و در برنامه های دهه فجر برگزاری همایش ها و دیدار ها به عنوان یک وسیله نباید هدف را تحت الشعاع خود قرار دهد.

طالبی  کف برنامه ریزی در حوزه زنان را زمینه سازی حضور مؤثر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بانوان در جامعه با پاسداشت نقش اصلی آنان در خانواده عنوان کرد.

رییس کارگروه زنان و خانواده استان یزد توجه و تفکر به جایگاه برجسته بانوان در برنامه ریزی مسائل مختلف مرتبط با بانوان را مورد تأکید قرار داد و افزود: بعضی برنامه ها و دادن برخی امتیازات نوعی توهین به بانوان است .

طالبی با اشاره به مباحث تساوی حقوق زن و مرد در اسلام و تفاوت های این دو اظهار داشت: با وجود این باید فرصت های مساوی را برای زنان و مردان قائل باشیم و از طرفی زنان هم باید حق خود را مطالبه کنند و این کار با دادن اعتماد به نفس به زنان میسر خواهد بود.

وی یکی از وظایف کارگروه زنان و خانواده را ارتقای منزلت و جایگاه زنان در استان و دور شدن از مظلومت فعلی دانست و افزود: استاندار یزد بر حضور بیشتر زنان در مسئوليت های اداری استان تأکید دارد.

وی با مهم خواندن برنامه ریزی در خصوص  مسائل جمعیتی استان اظهار داشت: علی رغم شرایط نگران کننده جمعیتی که دارای تهدیدات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است، نباید شعاری برخورد کنیم و برای افزایش جمعیت می بایست زمینه سازی های فرهنگی در این زمینه با اجرای برنامه های کارشناسی شده همراه باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page