یزد بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 4 بهمن 1392

با حرف نمی توانیم پایتخت فرهنگی جهان اسلام شویم ،بلکه باید سعی نماییم آن قدر فرهنگ و هنرمان را تاثیرگذار نماییم که افراد زیادی را جذب نماییم.

MTB_0384

به گزارش یزدی نیوز،استاندار یزد با اشاره به اینکه برنامه ریزی و فعالیت های مناسبی از سوی اداره کل ارشاد اسلامی یزد،آغازشده است،گفت:یزد باید بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود.

سید محمد میرمحمدی در نشست با مدیران ستادی و شهرستانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به غنی بودن فرهنگ و مشاهیر استان،اظهارداشت:مردم دنیا به هنرهای ایران اسلامی تشنه هستند که متاسفانه در ترویج آن کوتاهی کردیم.

وی ادامه داد:با حرف نمی توانیم پایتخت فرهنگی جهان اسلام شویم ،بلکه باید سعی نماییم آن قدر فرهنگ و هنرمان را تاثیرگذار نماییم که افراد زیادی را جذب نماییم.

وی از برند مذهبی یزد به عنوان دارالعبادگی و دارالعلم نام برد و گفت:عنوان یزدی در هرجایی که شنیده می شود،در ذهن افراد،امانتدار،تلاشگرودرستی تداعی می شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه باید ویژگی های دارالعبادگی را حفظ نماییم،تصریح کرد که حفظ فرهنگ یزدی مهمترین وظیفه ای است که در این برهه باید تمام تلاش خود را انجام دهیم.

میرمحمدی پاسداری از برند دارالعبادگی و تلاش در جهت معرفی یزد بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی را دومقوله مهم وارزشمند دانست و گفت:حفظ وحدت،تقویت باورهای اعتقادی ، حفظ و حرمت مشاهیر و ادباء در این مسیرمهم وارزشمند است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد نیز دراین نشست گفت:در 25ماه فعالیتم در این اداره کل به 95درصد از برنامه هایی که پیش بینی نموده بودیم رسیده ایم.

بهرام عبدالحسینی با ارائه گزارش عملکردی طی دوسال گذشته،اظهارداشت:دربهمن ماه به مناسبت ایام الله دهه فجر برنامه های متنوعی در نظرگرفته شده است.

وی جشنواره عکس فجردرشهرما،جشنواره داستانک نویسی،جشنواره نمایشنامه خوانی،جشنواره شهر نماز و جشنواره منطقه ای مطبوعات را از اهم برنامه های این اداره کل در ایام الله دهه فجر ذکرکرد.

وی گفت:دراسفند ماه سالجاری نیزنمایشگاه بزرگ کتاب یزد و کنگره ملی شعر کویر برگزارمی گردد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page