بخش مکنده کارخانه آگلومراسیون بافق راه اندازی شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 11 بهمن 1392

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، معاون وزیر و هیات همراه در سفر به شهرستان بافق ضمن بازدید از بخشهای مختلف شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق و کارخانه های فرآوری و جوار معدنی و طرح های صنعتی این شهرستان، قسمت مکنده کارخانه آگلومراسیون بافق را افتتاح و راه اندازی کرد .

با راه اندازی این بخش از آگلو مراسیون زمینه اشتغال بیش از 400 نفر، به طور مستقیم فراهم شد که افرادی که قبلا پذیرش شده اند می توانند فعالیت خود را در این بخش آغاز کنند .

با راه اندازی کامل پروژه آگلومراسیون سالانه حدود 9 هزار تن کلوخه آهن برای چرخه فعالیت کارخانه های فولاد کشور تولید می شود .

ساخت کارخانه 2 میلیون تنی کنسانتره آهن در بافق نیز با حضور این مسئولان و جمعی از مدیران و کارشناسان معدن چغارت، آغاز شد .

کارخانه کنسانتره آهن بافق طبق قرارداد و تفاهم نامه منعقده به مدت 5/2 سال و با سرمایه گذاری 89 میلیون یورو ، برای تولید کنساتره آهن با عیار 5/67 درصد از طرحهای جوار معدنی است که در کنار شرکت سنگ آهن بافق ساخته می شود.

بازدید از کارخانه در حال ساخت نورد میلگرد فولاد و گندله 5 میلیون تنی بافق، از دیگر برنامه های مسئولان صنعتی و معدنی کشور در سفر به این شهرستان بود .

سه شرکت ایرانی و چینی به مدت 36 ماه ساخت کارخانه گندله بافق که دومین کارخانه 5 میلیون تنی کشور است را برعهده دارند که پس از تکمیل و بهره برداری از آن بخشی از خوراک واحدهای فولادسازی کشور به روش مستقیم تامین می شود .

احمد دوست حسینی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، استاندار یزد و جمعی از مدیران کل استان یزد، مهدی کرباسیان معاون وزیر و مدیرعامل ایمیدرو، را در سفر به شهرستان بافق همراهی کردند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page