اتصال راه‌آهن بیرجند، سه‌قلعه به بافق باید پیگیری شود

دسته: عمومی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 19 اردیبهشت 1391
نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی:
اتصال راه‌آهن بیرجند، سه‌قلعه به بافق باید پیگیری شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم که به زودی شاهد کلنگ‌زنی پروژه راه‌آهن بیرجند، سه‌قلعه و بافق باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی عصر امروز در همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق که در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند در حال برگزاری است، به اهمیت برگزاری این همایش در استان اشاره کرد.

وی تصریح کرد:‌ خراسان‌جنوبی دارای ظرفیت‌های زیادی است که برگزاری اینگونه همایش‌ها می‌تواند در معرفی و توسعه این ظرفیت‌ها کمک بزرگی کند.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ بزرگترین و موثرترین ظرفیت استان ما نیروی انسانی فرهیخته و تحصیلکرده استان است که این نیز از سابقه علمی و فرهنگی استان خراسان‌جنوبی نشأت گرفته است.

ابراهیمی افزود: علاوه بر این بخشی از ظرفیت‌های استان ما طبیعی است که به مسائل کشاورزی بر می‌گردد چرا که این منطقه برای کاشت محصولاتی از جمله زعفران، زرشک و عناب بسیار مساعد است و در کشت این محصولات نیز قطب کشاورزی در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این بخش مورد توجه ویژه رئیس جمهور قرار دارد چرا که ایجاد دبیرخانه دائمی زرشک و عناب به دستور رئیس جمهور در استان عملیاتی شده تا بحث‌های مربوط به اصلاح و توسعه کشت این محصولات به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ سفر رهبر انقلاب قبل از استان شدن این منطقه نشانه اهمیت این استان است همچنین آغاز سفرهای استانی هیئت دولت از خراسان‌جنوبی نیز دلیل اهمیت این منطقه است.

ابراهیمی ضمن تقدیر از مصوبات هیئت دولت در خراسان‌جنوبی گفت: مصوبات خوبی در استان ما انجام شده که باید مسئولان برای عملیاتی شدن این مصوبات نیز نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

وی ادامه داد:‌ مصوبه ایجاد راه‌آهن چابهار به مشهد گرفته شده است و نیاز به پیگیری جدی مسئولان دارد تا به زودی به نتیجه برسد و شاهد کلنگ‌زنی این پروژه از خراسان‌جنوبی باشیم.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به مناطق کمتر توسعه یافته از جمله کارهای خوبی است که در دولت نهم و دهم محقق شده است همچنین ما انتظار داریم که به زودی شاهد کلنگ‌زنی پروژه راه‌آهن بیرجند، سه‌قلعه و بافق باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
عباسعلی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 23 آذر 1393 - 6:40 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خیلی خوب است که بیرجند ازطریق خط ریلی به راه اهن بافق مشهد متصل شود.

You cannot copy content of this page