اخبار حوزه علمیه بافق/کمترین کار حوزه‌های علمیه پاسداری از مرزهای فکری و اخلاقی است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 24 بهمن 1392

13921113000273_PhotoA

کمترین کاری که امروز و در شرایط فعلی، حوزه‌های علمیه می‌توانند انجام دهند، پاسداری از مرزهای فکری و اخلاقی است.

حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی ظهر امروز در حاشیه افتتاح حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق، کمترین کار کارشناسان دینی را پاسداری از مرزهای فکری و اخلاقی عنوان کرد و اظهار داشت: معلول و مولد فرهنگ اسلامی در جامعه حوزه‌های علمیه هستند.

وی به آموزش علم و دین توأم با معرفت اشاره کرد و بیان داشت: دینداری با معرفت چیزی است که غیر از حوزه‌های علمیه در جای دیگری نمی‌توان یافت.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیمی از افراد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، تربیت و پرورش دینی زنان جامعه بر عهده حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی ضمانت سلامت دینی و معنوی جامعه را در گرو سلامت زنان جامعه از نظر ایمانی و اخلاقی دانست و بیان داشت: وضعیت خوب و مناسب حوزه‌های علمیه خواهران در استان یزد، کانون‌های مناسب برای تربیت و پروش فکری و اخلاقی در زنان است.

ناصری، خروجی حوزه‌های علمیه و تحصیل در علوم دینی را تاثیرگذاری در زندگی شخصی و پیرامون خانواده و جامعه کشور دانست و اظهار داشت: زنان با تحصیل در حوزه‌ها و استفاده از علوم دینی می‌توانند مشاوران مذهبی برای جوانان جامعه باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در استان یزد با اشاره به فضایل اخلاقی و دینی آیت‌الله شیخ محمدتقی بافقی، به بیان اهمیت کیفیت آموزش و پرورش در حوزه‌های علمیه پرداخت.

وی مقاومت کشور در برابر قدرت‌های جهانی را نتیجه ایمان و تفکر اسلامی جامعه برشمرد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به خروج علوم دینی از نجف و پس از آن به شهر قم و بعد از آن انتشار این علوم در سراسر دنیا اشاره کرد و گفت: در کشور اسلامی ایران، 400 حوزه علمیه وجود دارد که 20 حوزه علمیه در استان یزد تاسیس شده است.عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page