اخبار حوزه علمیه خواهران بافق/ اخلاص لازمه آموزش طلاب علوم دینی است

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 24 بهمن 1392
13911015000224_PhotoA

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، اخلاص در عمل را لازمه آموزش طلاب دینی در حوزه‌های علمیه دانست.

 آیت‌الله محمدرضا ناصری، امروز در مراسم افتتاح حوزه علمیه الزهرا (س) بافق با اشاره به سخن حضرت رسول اکرم (ص) در مورد کمال انسان در علم‌آموزی در دین اظهار داشت: معنای دقیق‌تر در در فقیه شدن در دین و عالم شدن در دین و یاد گرفتن، به معنای فهم در دین است و فهم در دین بالاتر از علم در دین است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به آموختن علم در دین و تجهد در آن همچنین به اهمیت فهم در آن اشاره کرد و گفت: بعضی از کج‌فهمی‌ها باعث انحراف و غلط پردازی در دین می‌شود و به اصل دین نیز ضربه وارد می‌کند.

وی به تاکید پیامبر اسلام (ص) در دین مبنی بر اینکه اسلام هم دین فهم است و هم دین علم است، اشاره کرد و یادآور شد: دین اسلام دین شجاعت، ایستادگی، از خودگذشتگی، خداجویی، دشمن ستیزی، اخوت و برادری، ایثار و وحدت است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در مقابل، خودبینی، خودخواهی، تنبلی و نشستن و رها کردن مردم،به فساد انداختن جامعه و نقطه مقابل دینداری است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود، حوزه‌های علمیه را پایگاهی برای علم‌آموزی، آموزش، تربیت و رشد در جامعه اسلامی و انقلابی عنوان کرد و گفت: جامعه اسلامی و انقلابی یادگار امام خمینی (ره) است که با جدیت برای دگرگونی و بیداری ملت ایران کوشید تا اسلام را آباد کند و موانع را برداشت تا اسلام و خوبی‌های آن را در جامعه حاکم کند.

وی، اخلاق و رفتار را شاخص اصلی در فراگیری علوم دینی دانست و افزود: این ویژگی‌ها در امام خمینی (ره) و جود داشت و طلاب علوم دینی باید اخلاص دردین را از امام فرا گیرند.

ناصری عنوان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمودند که اسلام دین افراط و تفریط نیست و این باید سرلوحه امور طلاب باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، طلبه‌ها را پرچمدار دین در دنیا و اسلام عنوان کرد و گفت: در این میان حوزه‌های علمیه خواهران از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خاطرات دوران تحصیل و کسب فیض از حضور فرزند بزرگوار امام، شهید مصطفی خمینی اشاره کرد و گفت: تلاش‌های بسیار برای آموزش کامل علوم دینی و شجاعت، از ویژگی‌های بارز و آشکار شهید مصطفی خمینی بود.عبدالهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 26 بهمن 1392 - 9:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

شنيدم حاج آقاي ناصري بعضيهاروكه فقط ازخودشان دراين جلسه تعريف مي كردندخوب بايكوت كرده

You cannot copy content of this page