زورگيري را تعريف كرده شكل آنها را بكشيد

دسته: تلخند و لبخند
یک دیدگاه
شنبه - 26 بهمن 1392

 

واضح و مبرهن است كه زورگيري كاربدي است ولي در آينده مي‌خواهيم زورگير شويم البته نه «خرده پا» بلكه «بزرگ پا » زورگيري به شكل‌هاي زير است:
خرده پايان:
اين طبقه از موجودات معمولاً ‌با تيغ و شيء تيزي و كمي گردن كلفتي و زور بازو، كيفي، ‌موبايلي يا نهايتاً‌ وجه يارانه را از كف آدم‌ها مي‌گيرند والبته زود سرشان بر بالاي دار است. چون زورشان پر زور نيست.
ريز پايان:
معمولاً از چاي گران قيمت استفاده مي‌كنند و كار اون ور و اين ور ميز راه مي‌افتد و اگر اين نوع زورگيران روزي «بي‌چشم و رو» شوند و«حق وحساب» را رد نكنند به زودي از زورگيري مي‌افتند و لاستيك زورگيريشان پنجر مي‌شود.
خبره زورگيران:
تحصيلات بالا دارند و «پول جان»مي‌گيرند ولي «زير ميز» مي‌گيرند به دفترچه بيمه و بيمه گران و بيمه شدگان حساسيت دارند «مي‌خواي بخواه نخواهي نخواه» شعارشان است و گاهي هم زورشان بي حساب نيست.
درشت گيران پرزور:
اين‌ها از عظيم جثگان و پيل نشانان هستند كه از درشتي و عياني به چشم نيايند دوزيست هستند سرشان پيدا ولي دمشان كه به جاهايي وصل است ناپيداست.
از دور دستها كه خورده بودند الان مي‌خورند و فرداها هم خواهند خورد. با لطايف الحيل و به نرمي چنان زور مي‌گيرند و از جيب ملت مي‌برند كه گوش مي‌شنود و چشم نمي‌بيند و عادي عادي در وصف عظمت تريليارد – ريال بي ارزش و ميلياردها دلار. بايد گفت اين پر زورگيران گاهي كه «خط روي خط» مي‌افتد قابل ديدن هستند و ما را با آنها كاري نيست، چون زورشان پر زور است.
شايد هم وقتي آنها را ديديم دستي بر سينه بگذاريم، ‌كلاهمان را از سر برداريم، تا حدي كمرمان را هم خم كنيم و احترامات فائقه به جاي آوريم.

آیینه یزد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
بيكار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 17 اسفند 1392 - 12:55 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

عالي بود مر30

You cannot copy content of this page