نخستین نشست «بافق فردایی» 2 سال پیش

دسته: تصویری
یک دیدگاه
چهارشنبه - 14 اسفند 1392

این تصاویر بی کیفیت بوسیله گوشی تلفن همراه خبرنگار «بافق فردا» که هنوز به نخستین ابزارثبت و ضبط خبر نیز دسترسی نداشت قریب 2 سال پیش از اولین  نشست رسمی تحریریه، همکاران فنی و پشتیبانی و غیره این سایت برداشته شده است.

عکس10000۱۲۱عکس۰10000۱۱۹

 

درآن مقطع  ضرورت دسترسی سریعتر و دقیق تر به اخبار و دانستنی ها عده ای از جوانان علاقه مند و چند تن از خبرنگاران را برآن داشت تا سنگ بنای نخستین سایت خبری شهرستان را پایه گذاری کنند و پس از چند نشست و دیدار و تبادل نظر پیرامون چگونگی  و نحوه انجام کار بالاخره این سایت بنا بنهاد شد و از همان روزهای نخست نیز هماهنگونه که پیش بینی می شد استقبال نسبتا خوبی از این رسانه نوپا شد و نشان داد کار جمعی عمده مواقع نتایج مطلوب تری در بردارد.

اکنون  بیش از 2 سال از این نخستین تلاش ها که با کمترین امکانات و داشته ها و با باور به این نکته که خواستن توانستن است گذشته است و این طفل نوپا جای پایی در استان و خوانندگانی در کشور پیدا کرده و امیدوارست بتواند داشته های دیار دارالشجاعه و قصبه طیبه درعرصه های هنری، فرهنگی، علمی، گردشگری، اقتصادی و معدنی و سایر زمینه ها را به تمام کشور و دنیا معرفی نموده و پل ارتباطی خوبی برای مردم نجیب و تلاشگر دیارمان با مسئولین باشد.

ایجاد بستری برای درج سریع اخبار  و دانستی های مختلف، علمی، هنری، فرهنگی و غیره از مهمترین برنامه های مدنظر بود که تا حدود زیادی محقق گردیده و با یاری و همکاری مردم و مسئولین فهیم شهرمان گام های بزرگ تری تحقق یابد.

در زمینه جذب نویسندگان با استعداد دیارمان نیز گام های خوبی برداشته شده است البته در پرورش خبرنگاران جوان بدلایل مختلفی تا کنون چندان موفق نبوده وهمچنین در جلب مشارکت نویسندگانی در بخش بانوان نیز که  نیمی از جامعه شهرستان را تشکیل و صدها و بلکه هزاران خبر و مطلب خواندنی دارند نیز بسیار ضعیف کار شده و نیاز دارد هیئت تحریریه این سایت خبری در این زمینه تدابیرجدی تری اتخاذ نماید.

دیگر مطلبی که بدنبال فرصتی بودم تا در خصوص آن بنویسم یادآوری این نکته که رسانه ها خوراک خبری و نیاز به دانستنی های در جامعه را فراهم می کنند و از این جهت بهره باید دوسویه  و همه مان  در ارتقای شان بکوشیم و کاستی و کمبودهایشان را رفع کنیم.

ارایه خبر از تهیه و تایپ و ویرایش و غیره  با دشواری خاص خود همراه و اینکار در دنیای مجازی بدلیل سرعت در انتشار و گستره وسیع یه مراتب دشوارتر است و باید این درک فراگیر شود که اگر نامی از قلم افتاد و یا خبر موفقیتی کمرنگ تر از آنچه دوست داریم نشان داده شد بدانیم که عمدی درکارنبوده.

امید که با حمایت و همراهی مسئولین و مردم فهیم و آگاه دیارمان  گام های بزرگتری در عرصه رسانه و اطلاع رسانی  برداشته  و با ایجاد رسانه هایی قوی و گسترده زمینه بهره برداری از تمامی داشته های مختلف صنعتی، معدنی ، طبیعی، گردشگری و غیره شهرستان فراهم شود.

آرزوی موفقیت و کامیابی برای کلیه عزیزانی که در جایگاه نویسنده، عکاس، خبرنگار و غیره  این سایت را همراهی  نمودند و آرزوی سلامت برای خوانندگان گرامی و پرمهر این سایت خبری که با انتقاد و پیشنهادهای خودشان آن را همراهی نمودند.

امیدوارم “بافق فردا” دریچه ای به سوی بافقی آبادتر از گذشته  و شایسته مردمان قصبه طیبه و دارالشجاعه پیش چشم برنامه ریزان بگشاید .

سید علیرضا ناظری بافقی

17-300x200


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
سید امین رضوی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 9:38 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

برای شکل و وضع ظاهری بافق فردا خوشحالم. امیدوارم بر پرباری آن افزوده شود. اندکی کتاب خواندن، مطالعات خبری، کلاسهای آموزش خبری و قدری هوش و ذوق، برای بودن در دنیای رسانه محلی، آنهم از نوع بودن مفید، بسنده است. موفق باشید

You cannot copy content of this page