جایی برای یاد گرفتن و یاد دادن

دسته: دانشگاه , علمی - پزشکی , عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 3 اسفند 1392

وبسایت مکتبخونه به آدرس maktabkhooneh.org با هدف مقدس انتشار آزاد اطلاعات و در دسترس قرار دادن محتوای آموزشی شش ماهی است که راه اندازی شده است. این وبسایت فیلم های ضبط شده از کلاس های درس برترین دانشگاه های ایران و جهان را به صورت رایگان در اختیار همگان قرار می دهد تا دیگر هیچ فرد علاقمندی به خاطر محدودیت های موجود یاد گرفتن و موفقیت بازنماند.

مکتبخونه

در قسمت درباره ما مکتبخونه چنین می خوانیم:
هدف و آرمان
هدف مکتب خونه در دسترس قرار دادن آموزش با کیفیت بالا برای همه ی فارسی زبانان است. ما اعتقاد داریم که هیچ کس نباید به خاطر هیچ چیز از لذت یاد گرفتن محروم شود. نباید سن و سال یا مکان و موقعیت و امکانات مالی افرادی را از یاد گرفتن و موفقیت باز دارد.
مکتب خونه بنا دارد تا بستری نرم افزاری مناسبی بسازد که در آن هر کس بتواند یاد بدهد و یاد بگیرد. اگر آموزگار هستید بتوانید کلاس خود را ایجاد کنید و به هزاران دانش آموز از سرتاسر جهان یاد بدهید و اگر دانش آموز هستید در کلاس های دلخواهتان شرکت کنید و درباره ی هزاران موضوع یاد بگیرید.
رایگان بودن و عام المنفعه بودن
مکتب خونه یک بنیاد عام المنفعه با اهدافی بلند پروازانه است. مکتب خونه کاملا بر پایه ی کمک های مادی و معنوی افراد خیر خواه اداره می شود. ما گروه بسیار کوچکی هستیم اما از کمک های بی دریغ افراد زیادی استفاده کرده و خواهیم کرد تا بتوانیم فردایی روشن تر بسازیم.
مزیت های آموزش آنلاین
خوشبختانه در حال حاضر فناوری با ما همراه شده است. رایانه و اینترنت امروز این امکان را می دهد که شما در هر جا و هر زمان که بخواهید هر چه را دوست دارید فرا بگیرید. شما می توانید بر اساس سرعت مورد نیاز خود و بر اساس میزان علاقه و زمانی که دارید از امکانات مکتب خونه استفاده کنید.
ویدیو های آموزشی
محتوای اصلی کلاس ها به صورت فیلم هایی است که هر کدام به موضوعی خاص می پردازند. این فیلم ها برای کلاس های قدیمی یک جلسه از یک کلاس دانشگاهی و برای کلاس های جدید به یک موضوع از درس می پردازد.
انجمن
انجمن به دانش جویان این امکان را میدهد که درباره ی موضوعات مختلف هر کلاس به سوال و جواب بپردازند. در واقع بخش قابل توجهی از سوالات دانش جویان در انجمن ها به وسیله ی دانش جویان دیگر پاسخ داده می شود.
آزمون بعد از هر درس
بر اساس مطالعات انجام شده، پاسخ دادن به یک سوال بعد از یاد گیری یک مطلب، کمک بسیار زیادی به تثبیت آن موضوع در ذهن می کند. در مکتب خونه این امکان وجود دارد که آموزگاران در هر مقطعی از هر ویدیو یک سوال چند گزینه ای مطرح کنند.
امکان ثبت نام در کلاس
دانش آموزان می توانند در هر تعداد کلاس که بخواهند ثبت نام کنند و از محتوای آن کلاس به صورت رایگان و بدون محدودیت استفاده کنند.
فایل ها و لینک های مربوط
فایل ها و لینک های مربوط به آن موضوع شامل اسلاید یا جزوه مربوط به هر ویدیو در کنار آن قابل دسترس است.
دانشگاه صنعتی شریف
بخش وسیعی از محتوای مکتب خونه با همکاری و اجازه ی دانشگاه شریف تهیه شده است. دانشگاه شریف با این کار به مکتب خونه کمک می کند تا امکان استفاده از درس های یکی از بهترین دانشگاه های ایران را برای دانشجویان در سراسر جهان فراهم کند. این درس ها شامل بهترین کلاس ها در دانشکده های ریاضیات و فیزیک دانشگاه شریف است که با تلاش دانش جویان و اساتید این دانشگاه ضبط شده است. مالکیت معنوی این محتواها متعلق به دانشگاه شریف است و مکتب خونه فراهم کننده ی بستری است برای گسترش دسترسی این دروس.
درس های داوطلبانه
بخش دیگری از محتوای مکتب خونه از طریق آموزگاران دیگری تهیه می شود که بدون چشم داشتی عاشق یاد دادن هستند. در حال حاضر درس الکترونیک 1 در مکتب خونه قرار دارد و به زودی درس های بیشتری از این دست در موضوعات مختلف به مکتب خونه اضافه خواهد شد.
خان اکادمی
بخشی از محتوای مکتب خونه را ویدیوهای خان آکادمی درباره ی ریاضیات، علوم و علوم مالی تشکیل می دهد. مکتب خونه این کار را برای تسهیل دسترسی به این محتوا برای کاربران ایرانی انجام می دهد.

—-

سید احسان شریعتی

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
ماشاالله شمس الدینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 اسفند 1392 - 10:45 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام ممنون دوست گرامی دست گلتون درد نکنه خیلی لازم بود.

You cannot copy content of this page