توصيه هاي آيت ا… حائري ‌شيرازي براي گسترش‌ حجاب

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 21 اردیبهشت 1391

آيت ا… حائري ‌شيرازي در ديدار با اعضاي مرکز حجاب ريحانة النبي، ضمن تقدير و تشکر از مسئولان و فعالان اين مرکز ، با اشاره به اينکه اول حجاب را بايد معرفي ‌کرد سپس به آن امر نمود مي فرمايد : ما در برنامه هاي فرهنگي خودمان کارخانه معروف سازي واجبات را تأسيس نکرده‌ايم، آنوقت توقع داريم واجب معروف نشده را مورد امر و حرام منکر نشده را مورد نهي قرار دهيم .

وي افزود: بيگانگان و دشمنان اسلام و انقلاب از غفلت ما حداکثر استفاده را کرده اند و کارخانه منکر زدايي از منکرات را راه انداخته اند و معروف هاي جامعه را بي ارزش نشان مي دهند و به شدت در اين زمينه در حال فعاليت هستند و از تمام ابزار و رسانه هاي خود در اين راستا کمک گرفته و مي گيرند و پيوسته به کار خود مشغول هستند. به طور مثال در اوايل انقلاب هيچکس حاضر به استفاده از کراوات نبود ولي متاسفانه بعد از گذشت سه دهه از انقلاب، و با تهاجم فرهنگي فراوان دشمن استفاده از آن نوعي افتخار و زيبايي حساب مي شود.
ايشان در پايان بياناتشان مي فرمايند : اين مسئله را آرام آرام و بدون شتاب و عجله بايد تبديل به فرهنگ نمائيد تا نهادينه و اثرگذار شود.
اين مطلب در سايت شبکه ايران با نظرات متعددي قرار گرفته است يکي از نظرات به شرح ذيل است :
حجاب و احکام دين تا درک نشود رعايت آن ظاهري و منافقانه است، و منکر ديني تا قبح آن و نتايج زيانبار آن از لحاظ عقلي و علمي بر مردم هويدا نشود، امتناع از آن صوري است، حق را بخواهيد، تا شما قلبتان به آنچه مي گوييد معتقد نيست و سر از استخر ديپلماتيک در مي آوريد، مردم دم خروس ديده را با قسم حضرت عباس شنيده عوض نمي کنند، مهمترين امر به معروفي که اکنون در جامعه بايد پياده شود، کوتاه کردن دست قشريون از اين واجب الهي است .

با عنايت به مطالب فوق ، اميد است فعالان بخش فرهنگي به فکر احداث کارخانه معروف سازي باشند تا بتوان معروف ها را معرفي کرد ، بدون شک معرفي کردن معروفها ما را به نتيجه مد نظرمان خواهد رساند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page