به نوجوانان خود زیاد گیر ندهید !

دسته: عمومی
یک دیدگاه
دوشنبه - 5 اسفند 1392

MTB_0439

بیستمین و سومین جلسه از سلسله مباحث مرتبط با بهبود کیفیت زندگی کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق، با عنوان نوجوان، پذیرش و نفوذ، یکشنبه، چهارم اسفندماه 1392، رأس ساعت شش عصر در سالن همایش­های آهن­شهر با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و کلیپی زیبا از خلاصه فعالیت­های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق، آغاز گردید.

MTB_0441

در این جلسه پس از بیان عرض خیر مقدم به حضار و مدعو توسط محمد حسین میرزایی، معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت، احمد آبایی، کارشناس مذهبی صدا و سیمای استان یزد به ایراد سخنرانی پرداخت. در ابتدای این جلسه که با استقبال چشمگیر و بی ­سابقه کارکنان محترم شرکت سنگ آهن و اعضاء خانواده آن­ها روبه­رو شده بود، آبایی با مطرح نمودن سوالی با این عنوان که برای اینکه همسر و فرزندانمان ما را بپذیرند، باید چه کارهایی را انجام و از انجام چه کارهایی پرهیز کنیم، موضوع همایش را شروع و در ادامه بیان نمود، برای داشتن زندگی شاد، لذت بخش و مفرح باید نه نکته کلیدی را فرا گرفته و همواره مدنظر قرار داد.

MTB_0015

وی گیر ندادن (سخت نگرفتن و عیب­جویی نکردن)، دستور ندادن (به خاطر حساس بودن و مقاومت کردن   انسان­ها در برابر امر و نهی) و نصیحت نکردن و همچنین محبت کردن را به ترتیب از مواردی دانست که نباید و باید برای پذیرش خود توسط همسر و فرزندان و نیز داشتن زندگی شاد، لذت بخش و مفرح، انجام داد. این کارشناس مذهبی، چشم، دست (نوازش درمانی)، زبان (صحبت کردن به صورتی که سنجیده و امیدوار کننده باشد) و تحفه (هدیه) را از چهار ابزاری برشمرد که برای ابراز محبت به دیگران می­تواند مورد استفاده قرار گیرد. آبایی در ادامه سواد زندگی را از سواد مدرسه­ای جدا دانست و استفاده از شخص ثالث، غیر مستقیم بودن، نرم بودن لحن و مخفیانه بودن را از مواردی دانست که باید برای نصیحت کردن دیگران مورد توجه قرار گیرد.

جلسه مذکور در ساعت بیست و ده دقیقه به پایان رسید.

                                                                                                     تهیه و تنظیم: احسان فتوحی بافقی

                                                                                                         عکاس: محمود تقی­زاده بافقی

                                                                                                                  04/12/1392


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
عسکری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 اسفند 1392 - 3:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب قاسم زاده؛ با سلام
لطفا لینک “پربیننده های ماه” را از بالای صفحات برداشته یا محتوای آن را تصحیح کنید. در این بخش فقط آخرین خبر واردشده در سایت نشان داده می شود. این مساله از اعتبار پایگاه خبری می کاهد
با سپاس
عسکری

You cannot copy content of this page