درسی از یک روز اردو

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
پنج‌شنبه - 8 اسفند 1392

جایتان خالی اندکی قبل برای انجام اردوی تفریحی به اتفاق جمعی از دوستان و هم کلاسی ها به مقصد شادکام حرکت کردیم . در راه با خود می اندیشیدم خدا کند هنوز شادکام مال بافق باشد تا ما لااقل یک جای تفریحی داشته باشیم که در اردوهای مدرسه ای مکرراً به آنجا برویم و خوش بگذرانیم . طبیعت زیبا و بکری بود . فقط کمی از دست ما بشر دو پا سالم مانده بود . از ظروف یک بار مصرف گرفته تا سیخ کباب که چشمه را آذین بسته بودند . واقعا راست می گویند که یک قانون نانوشته است که می گوید بیشترین مقدار زباله همیشه در کنار سطل زباله قرار دارد نه در درون آن . حالا بگذریم که آنجا اصلاً سطل زباله نبود و کسی هم به فکرش نرسیده آنجا یک سطل زباله بگذارد اما ما که به فکرمان می رسد آنجا زباله نریزیم . نمی رسد ؟ به هر حال خدا این طبیعت زیبا را از ما نگیرد .

یکی از دوستان با کمال متانت آخرین دانه ی چیپس را که در دهانش ذوب کرد پوستش را پرت کرد به گوشه ای و وقتی به او تذکر دادم که بردارد و طبیعت را اذیت نکند با خونسردی تمام پاسخ داد باد می برد . دیدم راست می گوید . این استدلال جالبی است که فکر کنم خیلی از ما ایرانی ها آنرا یاد گرفته و زیاد استفاده می کنیم : باد می برد . آب می برد.واقعا حرف نابخردانه ای است ، آخر باد کجا می برد ؟! مگر نمی دانیم زمین گرد است و باد هرچه ببرد باز به خودمان باز می گرداند ؟ پس همسایه مان آشغال بریزد که باد می برد و باد آنرا به سمت ما بیاورد ، این خوب است ؟! پس چرا ما این کار را انجام می دهیم ؟

باز جای شکرش باقی است که در این ایام جمعیت مسافران کم است ولی خدا آن روز را نیاورد ، فقط کافی است بعد از ظهر سیزدهم فروردین (مثلا روز طبیعت) به همان مکان زیبا بروید . واویلا است.امیدوارم تا وقت است کسی (نه فقط مسئولی) فکری بکند .

علی محمد برزگری بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
همشهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 8 اسفند 1392 - 3:06 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بیایدخودمان محیط بان خودمان باشیم ودر این ایام که فصل بیرون رفتن هست حتماباخودیک کیسه زباله ببریم وزباله های سفرمان رادر اطرافمان جانگذاریم تابادزحمتش را بکشدوباخود ببرد

ماشاالله شمس الدینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 8 اسفند 1392 - 10:38 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و درود برشما جناب آقای برزگری
الحق که به موضوع مهمی اشاره نمودید بله اگر همه ما محیط زیست رو جزیی از زندگی خودمون حساب کنیم و به قول دوست خوبمون همه ما محیط بان خودمون باشیم مشکلی به وجود نمیاد .انشاالله دیگر شاهد پدیده زشت پرت کردن زباله از خودروها ورها کردن زباله در محیط زیست نباشیم.

You cannot copy content of this page