متولیان فرهنگ با نشریه مهرنامه برخورد جدی کنند

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
جمعه - 9 اسفند 1392
امام جمعه بافق:
متولیان فرهنگ با نشریه مهرنامه برخورد جدی کنند
خبرگزاری تسنیم: امام جمعه بافق گفت: بهائیت هیچ وقت جزء اقلیت‌های دینی نیست و متولیان فرهنگی باید با نشریه مهرنامه که این موضوع را مطرح کرده به صورت جدی برخورد کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بافق، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی ظهر امروز در آئین نمازجمعه بافق اظهار کرد: انسان اگر بخواهد زندگی بدون تنشی داشته باشد باید یک سری اصول را قبول کند و براساس آن‌ها گام بردارد.

(14)

امام جمعه بافق اضافه کرد: انسان اگر به خدا ایمان داشته باشد و معنویت کسب کند، به طور قطع در فراز و نشیب‌ها موفق است و دچار چالش نمی‌شود.

وی در ارتباط با سهولت احکام دین مبین اسلام گفت: در قرآن کریم واژه “عُسر” که به معنای سختی است، ۱۰ مرتبه ذکر شده درحالی که واژه “یُسر” که در مقابل آن و به معنای آسانی می‌باشد، ۳۶ مرتبه آمده است.

سلیمانی به زندگی جلال آل احمد اشاره کرد و با بیان اینکه نباید فرزندان و زنان را در انجام اعمال مستحب تحت فشار قرار داد، عنوان کرد: این نویسنده معاصر در دوران جوانی‌اش تحت فشار خانواده قرار داشت و دین زده شد، البته پس از گذشت چندی، متون مختلف اسلامی را مطالعه کرد و اعتقادش برگشت.

امام جمعه بافق در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی، یک اقتصاد بالنده و رشد دهنده در بخش‌های مختلف است و صنعت، کشاورزی، رونق تجاری و علم برتر به همراه رسیدن به عدالت اجتماعی از آرمان‌های مقدس آن به شمار می‌آیند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب خطاب به سران سه قوه فرمودند که باید روند اجرائی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تا رسیدن به نتیجه دنبال شود.

سلیمانی بیان کرد: جنگ روانی، جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت‌های علمی ایران که از گذشته از سوی مستکبران برنامه‌ ریزی شده، از ۶ سال پیش تاکنون مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

امام جمعه بافق در ارتباط با به غیرانسانی خواندن حکم قصاص در روزنامه آسمان، خطاب به دولتمردان عنوان کرد: صدور حکم قصاص صریح آیه شریفه قرآن است و از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود که جلوی این حرکت سوء گرفته شود.

سلیمانی در ارتباط با نشریه مهرنامه که بهائیت را جزو اقلیت‌های مذهبی دانسته، تصریح کرد: بهائیت زائیده فکر انگلیس مزدور است و هرگز نمی‌تواند به مانند ادیان الهی، جزو اقلیت‌های مذهبی به شمار آید، متولیان فرهنگی باید با قدرت هر چه تمام‌تر با این نشریه کذب برخورد نمایند.

فرا رسیدن سالروز تشکیل بنیاد جانبازان و مستضعفان، تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره)، روز درختکاری و آغاز هفته نیکوکاری و منابع طبیعی از مناسبت‌هایی بود که امام جمعه بافق در آئین عبادی سیاسی امروز به آن اشاره کرد.

پس از اتمام آئین نمازجمعه، از سوی امام جمعه بافق از سه طلبه ممتاز علمی حوزه علمیه امام صادق علیه السلام این شهرستان تجلیل بعمل آمد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page