جشن خاله شادونه، جان سه کودک را گرفت

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
جمعه - 22 اردیبهشت 1391

تقوایی :پنج شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه  1391خبرگزاریهای ایران، خبر دلخراشی را مخابره کردند:در  شهرستان خرمدره از توابع زنجان، چند کودک در ازدحام خروج مردم از محل اجرای یک برنامه ویژه خردسالان با اجرای «خاله شاهدونه»(ملیکا زارعی) مجری تلویزیون ایران، جان خود را از دست داده و یا به شدت مصدوم شدند.

شرح حادثه دلخراش خاله شاهدونه
همشهری‌آنلاین به نقل از فرماندار خرمدره در خصوص حادثه نوشت:ساعت 18 و 10 دقیقه روز پنج شنبه بیست و یکم اردیبشت ماه، بر اثر ازدحام برای خروج از محل اجرای برنامه خاله شادونه در خرم‌دره، دو کودک ۷‌ساله جان سپرد و ۶ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند اما با مرگ کودک دیگر در بیمارستان، در نهایت براثر این حادثه سه کودک کشته شدند.
فرماندار خرم دره، از بروز  حادثه عصر پنجشنبه در سالن ٣ هزار نفری «شهدای خرم دره» خبر داد و افزود: برای برگزاری این برنامه هماهنگی لازم فرمانداری خرمدره صورت نگرفته بود.
رحیم نوری پور با اشاره به اینکه ظرفیت سالن ٣ هزار نفر بوده ولی بیش از ۴ هزار نفر وارد سالن شده‌اند، افزود: این سالن دو در خروجی دارد که هنگام خروج ازدحام تماشاگران موجب ایجاد حادثه شده است.

 
آخریخ اخبار  از کودکان حادثه دیده
در خبرهای آمده است: از میان هشت نفر از کودکان آسیب دیده در مراسم دو نفر از کودکان در محل فوت کردند و  دو  نفر دیگر به دلیل جراحات وارده به بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان منتقل شدند.
یکی از کودکان انتقال داده شده به بیمارستان موسوی شهر زنجان که دچار ضربه مغزی شده بودند، صبح روز جمعه فوت کرده ولی حال کودک دیگر مطلوب است.حال چهار مصدوم دیگر این حادثه خوب گزارش شده است.
خبرگزاری مهر عصر روز جمعه اسامی کشته شدگان این حادثه را اعلام کرد، نگار صالحی(7 ساله)، مهدی مولایی(7 ساله) و بهاره شادمهر(6 ساله)، کودکانی بودند که نامشان به عنوان قربانی بی برنامگی بزرگترها بر روی خروجی تلکس خبری رفت.

مقصر کیست؟
در حالی که خبر  بازداشت مدیر برنامه خاله شاهدونه و نیز مسئول سالن منتشر شده است، مقامات مربوطه، مسئولیت این حادثه را متوجه عوامل سازنده این برنامه می دانند در مقابل، علی اکبر ذاکری، تهیه کننده این برنامه در گفتگو با ایسنا گفته است که این مراسم خارج از برنامه‌ای که تحت عنوان “خاله شادونه” در صداوسیما تولید و پخش می‌شود، در خرمدره استان زنجان برگزار شده است.
به گفته ذاکری این مراسم را یک شرکت خصوصی برگزار کرده بود و از مجری این برنامه دعوت کرده بود که بخش هایی از آن را اجرا کند. ذاکری همچنین گفته به این ترتیب این مراسم خارج از صداوسیما برگزار شده، ربطی به صدا و سیما نداشته و حتی بدون هماهنگی با تهیه‌کننده و خود صداوسیما اجرا شده است.
ملیکا زارعی (خاله شادونه) رسولی گفته است که “به خاطر درهای خروجی کم، مسئولان در پایان برنامه نتوانستند جمعیت حاضر را کنترل کنند و همین موجب فوت سه کودک و زخمی شدن چند تن دیگر شده است.”

هماهنگی نشده بود
در همین حال نوری پور، فرماندار شهرستان خرمدره می گوید: مسئولان برگزاری “برنامه خاله شادونه” هیچگونه هماهنگی برای اجرا برنامه با فرمانداری خرمدره نکرده بودند.
همچنین بنا به اعلام رئیس بیمارستان بوعلی سینای خرمدره، به دلیل عدم هماهنگی برگزاری برنامه با نیروهای امدادی و اورژانس، این نیروهال در محل مستقر نبودند ولی بعد از اطلاع از وقوع حادثه در کمترین زمان در محل حادثه حاضر شدند و به امداد رسانی به مصدومان پرداختند. عزیز رسولی افزود: پنج دستگاه آمبولانس در کمتر از شش دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.
در این حال ، فرمانده نیروی انتظامی خرم‌دره علت وقوع حادثه را تجمع جمعیت و عدم کنترل این موضوع در داخل سالن عنوان و ابراز داشت: نیروهای انتظامی در بیرون از سالن ترافیک اطراف محل اجرای برنامه را هماهنگ می‌کردند.

خبر کوتاه بود
خبر کوتاه ، اما دردناک و بسیار غم انگیز بود ، کودکانی معصوم در یک برنامه تفریحی و شادی بخش، بر اثر بی برنامگی مجریان،  زیر دست و پای افراد بزرگسال کشته شدند  .فاجعه خرمدره از آن دست اتفاقاتی است که به این زودی‌ها از یاد نخواهد رفت؛  اما از روی همین واکنش‌ها می‌توان نگران شد که در چنین  فاجعه هایی بازهم تکرار یابد بدون اینکه برخی از مجریان راحت طلب، در برنامه و فعالیتهای خود کمی برنامه ریزی و مدیریت لحاظ کنند، امشب نه تنها خانواده این سه کودک معصوم عزادار هستند تمام خانواده های ایرانی بازهم سیاه پوش، بی برنامگی برخی از دست اندرکاران اینگونه برنامه ها هستند./


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page